Hvilken vaske/tørremaskine skal jeg købe?

Hvilken vaske tørremaskine skal jeg købe?

Ja det er jo et simpelt spørgsmål. Men jeg har ikke god erfaring med hårde hvidevarer længere. Jeg synes det meste er nok billigt skrammel. :) Selv de dyre ting. 

Nu skal jeg så bruge en vaske / tørremaskine. Da jeg ikke har plads til 2 maskiner. 

Den skal bruges mest til vask - men skal kunne tørre et omgang håndklæder osv. 

Budget op til 8000,- 

Er her nogen som har erfaring med en som bare fungerer? 

Jeg har kigget alle maskiner på nettet igennem. Og jeg føler at visse virksomheder laver falske tilbud. "spar 45%" Og så har en anden side den til samme pris uden tilbud. :) 

Er her nogen som har erfaring med en som bare fungerer? 

Tak 

 Vh.

Hvilken vaske tørremaskine skal jeg købe? Ja det... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kurt54 skrev den 08-06-2023 09:52:21

"Det er en kondenstørring hvor der forbruges koldt vand under tørreprocessen, ikke meget vand men stadigvæk noget. "

Der forbruges ikke vand - der dannes vand.

Både og, som jeg har forstået det så fyldes et køleelement med koldt vand mens der blæses varm luft ind til tromlen, den varme fugtige luft kondenserer på køleelementet, når elementets temperatur når over en hvis temperatur eller dugpunkt pumpes det opsamlede kondens + det opvarmede vand ud og elementet fyldes med koldt vand igen.


/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Kurt54 skrev den 08-06-2023 09:52:21

"Det er en kondenstørring hvor der forbruges koldt vand under tørreprocessen, ikke meget vand men stadigvæk noget. "

Der forbruges ikke vand - der dannes vand.

Ikke helt korrekt.
En kombimaskine bruger lidt koldt vand under tørringen, til at skabe kondenseringen af vandet den tørrer ud af tøjet.
Generelt må man sige at kombimaskiner i dag er fuldt ud på niveau med 2 separate maskiner, med den ene undtagelse at vandforbruget er lidt højere qua ovenstående.
Hvis budgettet er til det, og der kan opspores et tilbud, så er min anbefaling at gå med en Miele, og alternativ vælge en Bosch/Siemens (de er 100% identiske).
Skal man sige noget "dårligt" om kombimaskiner, er det at de kun kan tørre ca. halvdelen af den mængde de har kapacitet til at vaske - og at en vask inkl. tørring kan tage op til 5-6 timer.

til GDS -har ingen erfaring med kombimaskiner - Solo tørretumblere bruger det ikke - og jeg er ikke imponeret af de ingeniører der laver en slig løsning - svarer lidt til at spare strøm ved at køle sine øl i en spand med rindende vand fremfor at bruge køleskabet.

 

Kurt54 skrev den 08-06-2023 22:40:41

til GDS -har ingen erfaring med kombimaskiner - Solo tørretumblere bruger det ikke - og jeg er ikke imponeret af de ingeniører der laver en slig løsning - svarer lidt til at spare strøm ved at køle sine øl i en spand med rindende vand fremfor at bruge køleskabet.

Jo, men hvis nu vand er billigere, og mere “grønt”, end el, så er det jo at foretrække. Og efter at have passeret ølkøleren kan vandet jo bl.a. benyttes til bl.a. toiletskyl.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis