Halmåneformet bue som garage til robot

Vores robot kommer til stå tilbagetrukket i et blomsterbed. Jeg har set mange flotte iderige huse bygget til formålet, men  tænker på noget simpelt som en halvbue af cortensål eller andet materiale. Hvad kan lade sig gøre? Halv tønde ? 

Når lysten driver værket
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm - ja det har jeg ikke helt forstået, hvorfor bygger man et hus til robotklipperen. 
Min kører om dagen, ligemeget om det regner eller ej!
Så hvorfor gør man egentligt det?
Nej batteriet  tager ikke skade af at stå og få lidt sol , hvad med elbiler , en garage er stor set overflødigt , vores har stået i vind , regn og sol i mange år og virker perfekt , klipper græsset om natten . 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Når du får robotten i gang, så kigger du på dens bevægelses mønster når den kører til ladning. Det er ikke altid den lige og for os logiske vej. 
Der efter tager du stilling til overdækning. 
Karl Smart: Det er ikke en god ide at køre om natten. Det er der f.eks. pindsvin bevæger sig rundt og de små kan risikere at blive hårdt såret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Da jeg lagde et stengærde, lavede jeg en hule til robotten. Der er et skur ovenpå, med en lem i gulvet, så man kan komme ned til den oppefra.
Der er ikke sået græs efter jeg masede rundt med stenene på billedet
Annonce
har jeg misforstået noget? Jeg går ud fra at garagen er en overbygning til ladestationen og at der sidder noget teknik man skal kunne betjene?

Når lysten driver værket
I min sidder alt elektronik i robotklipperen, tror det er sådan ved alle.
Ladestationen gør som ordet siger, lader batteriet op som sidder i robotklipperen. 
Men det er jo i ladestationen kant og guidetråd er tilsluttet?

Når lysten driver værket
Guidetråden er jo plæneklipperens GPS, hvis man kan sammenligne.


fase
Lade station er beregnet til at stå ude, og den elektronik der inde i den er lavet til det formål. Hvis der Husquana du har købt kan der tilkøbes et hus til den. Her er der et låg som kan tippes op når man skal kigge på display. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis