Halmåneformet bue som garage til robot

Vores robot kommer til stå tilbagetrukket i et blomsterbed. Jeg har set mange flotte iderige huse bygget til formålet, men  tænker på noget simpelt som en halvbue af cortensål eller andet materiale. Hvad kan lade sig gøre? Halv tønde ? 

Når lysten driver værket
Vores robot kommer til stå tilbagetrukket i et... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen, ladestationen skal jo have en tilslutning til el. Jeg er klar over at der er 10 m svagstrømskabel til laderen. Hvor er det så indtil der kommer transformer til 230 v?

Når lysten driver værket
Tak for svaret. Så dejligt at du har forstand på "elvæsnet". Vil det sige at jeg kan  få trukket lavvoltskablet helt frem til en stikkontakt, som jeg håber kan trækkes til en væg hvor der er en udendørslampe, som tændes og slukkes ved kontakt inde fra værelset. Kan man overhovedet både have lampe og ny stikkontakt fra samme elkabel?
lavvoltskabel i jorden gennem elektrikerrør?
vi får en elektriker til det, men jeg vil gerne vide om det overhovedet kan lade sig gøre. Tak.

Når lysten driver værket
Du kan godt have lys og stikkontakt på samme kabel. Hvis du skal have konstant spænding på stikkontakten, skal der være en ledning til stikkontakten. Det betyder, at der skal være mindst fire ledere i kablet, nemlig fase, nul, tændledning til lampen og en jordledning. elektrikeren vil sikkert bruge et femleder kabel.

fase
Tak for svaret. Jeg/ vi rører aldrig ved el.

Når lysten driver værket
Som tidligere nævnt så er det ikke sandsynlig at du kan tage strøm til stikkontakt fra en udendørs lampe. Men det behøver vi ikke tærske langhalm på her. En elektriker på stedet vil meget hurtigt kunne afgøre hvad der bedst.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis