Er det fuge eller maling??

Hej LDS’ere

Vi har overtaget et hus tilbage i december måned, og jeg har opdaget hvad jeg tænker må være en fuge som er stærkt medtaget.

Jeg er klar over at man selvfølgelig sagtens kan lægge en fuge omkring vinduets ramme, men jeg er usikker på om der også har været brugt fuge her??

Tak for jeres tid :-)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en fuge der er lagt.

Det er lavet forkert, der skal ikke ligge en fuge her, men en profilliste af træ eller aluminium.

Elektronikteknikeren
Det var jeg ikke klar over, godt du siger det.

Jeg har forsøgt at søge lidt, men jeg kan kun finde profillister til bunden under vinduet og ikke omkring selve rammen der hvor fugen på billedet er helt ødelagt - har du tilfældigvis et link til hvordan disse lister og ser, og hvor man kan købe dem??

Tak! :-)
Ja, det er en lidt uheldig gør det selv mand der har været igang med facaden. Sådan som det er lavet er der udover det ikke er særligt pænt også mulighed for der løber vand ind bag facaden og giver råd i konstruktionen.
Prøv at google hardieplank profiler der kommer helt sikkert både forhandlere og detaljebilleder/ vejledninger frem.

”bræderne” skal udenpå profilen så du er nok nødt til at afmontere pladerne rundt om vinduerne, skære kanterne rene med en dyksav, og skubbe profilerne ind bagved.

Selvbygger med stort S. 
Undrer mig lidt, vil det ikke normalt være en K-et-eller-andet?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg sad og tænkte det samme i går aftes, så jeg checkede lige tilstandsrapporten - der står intet nævnt
MJohansen skrev den 17-05-2023 10:41:03

Jeg sad og tænkte det samme i går aftes, så jeg checkede lige tilstandsrapporten - der står intet nævnt

Jeg vil jo, i forhold til teksten på vedlagte, mene at det er rød eller gul da der er, eller i fremtiden kan, kommet vand ind bag facadebeklædningen m.m.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis