ev elmand skrev den 15-05-2023 00:04:46
Ikke lukke stramt. Bare motion. Om det virker har jeg ingen anelse om.
Du skal være opmærksom på at den type haner lukker inde bag muren og at røret ud igennem muren skal tømmes hver gang der lukkes for at undgå frostskader. Det kan ske igennem selve tuden. Jeg har en anden type og der er der et ekstra hul under betjenings knop som afgiver vand 10-15 sekunder efter luk.
Men du skriver at det kommer "når jeg åbner" så det er vist ikke det du forveksler.
OK. Mener du bogstaveligt 100 gange?
Jeg har lige åbnet helt og lukket helt 20 gange. Det tog noget tid, men der var ikke nogen synlig forskel. Cirka lige så meget vand kommer ud, når den er helt åben.
Eneste mærkbare forskel er, at hanen nu knirker betydeligt, når jeg åbner/lukker.
Det er rigtigt, at hanen lukker på indersiden og at den tømmer sig selv efter brug - og det er ikke det jeg forveksler det med. Det jeg taler om er vand der kommer ud ved grebet mens hanen er åben..