Hjerter dame skaber problemer

En gryde blev for varm og havnede på vores laminatbordplade i køkkenet.  Jeg vil gerne reparere ved at erstatte skaden med en indlagt flise.  Flisen har jeg, 30x30 cm, 10 mm tyk  og bordpladen er 3cm tyk.

Jeg søger hjælp til udfræsning af pordpladen, gerne mod betaling.  Hvor finder jeg hjælpen?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at alliere dig med en tømrer eller snedker.

fase
Du bruger en overfræser med ring og laver en skabelon som har den rigtige overstørrelse. Jeg har brugt metoden til indfræsning af trappetrin.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for gode reaktioner! Jeg har været i kontakt med en snedker, men blev skræmte af prisen. Lige nu ligger min flise løst over skaden, så jeg får erfaring med den metode. En variant med en ekstremt tynd 'flise' (0,15 mm skifer) er også blevet overvejet, men forkastet efter rådgivning fra sælger.

Skadens art forekommer mig at kunne være typisk og en særlig plads til varme sager på et laminatbord kunne være et godt forsvar mod gentagelser.  Også derfor startede jeg denne tråd, selv om jeg måske ikke er den typiske gør-det-selv-mand.
Du bliver nok ramt af postnummeret. Alting er dyre i Nordsjælland.
Der er ikke mere end ½-1 times arbejde med en overfræser og en føringsskinne for at fræse det hul i bordpladen, så prøv en anden tømrer.


Selvbygger med stort S. 
Annonce
  " Der er ikke mere end ½-1 times arbejde med en overfræser og en føringsskinne"  Hvordan forestiller du dig at det kan laves på 1/2- 1time?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 11-05-2023 12:08:34

  " Der er ikke mere end ½-1 times arbejde med en overfræser og en føringsskinne"  Hvordan forestiller du dig at det kan laves på 1/2- 1time?

 Hvad af det er du tror tager længere tid?

90% af hullet kan laves i frihånd på 5 minutter med en ordentlig overfræser. Så er der 25 minutter tilbage til opmåling og fræsning af de synlige kanter. 
Hvis du kommer forbi 4200 med en stump af en bordplade beviser jeg det gerne for dig.

Selvbygger med stort S. 
Nu kommer jeg ikke forbi 4200 men jeg ville nu gerne se det gjort på 1/2 time. Men pyt bare du selv tror på det så er det fint for mig.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
@ Superdiy
Husk, at når du bestiller en håndværker, så går der, ud over køretid, tid med at få forklaret opgaven, bære værktøj ind fra bilen, udføre opgaven(det har du nævnt), evt. rengøre området, skrive rapport/regning, bære værktøj ud til bilen.
Mange af disse har du ikke med som hjemme-diy, super eller ej.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 11-05-2023 14:14:54

@ Superdiy
Husk, at når du bestiller en håndværker, så går der, ud over køretid, tid med at få forklaret opgaven, bære værktøj ind fra bilen, udføre opgaven(det har du nævnt), evt. rengøre området, skrive rapport/regning, bære værktøj ud til bilen.
Mange af disse har du ikke med som hjemme-diy, super eller ej.

 Ja, naturligvis skal kørsel mv. regnes oveni. Rengøringen kunne trådstarter nok selv klare.


Selvbygger med stort S. 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis