Puch maxi vil ikke starte.

Hej,
Jeg har en puch maxi k med ny renoveret motor.

Men jeg kan ikke få gang i den.

Efter at have prøvet nogle gange tog jeg tændrøret ud får at tjekke gnisten og den gnister fint. Men opdagede at tændrør var helt tørt. Både tændrør og karburator er nyt

Håber nogen vil hjælpe
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så lyder det unægteligt til at den ingen benzin får..
Tjek først hvordan nålen i gasspjældet sidder, og om den har fat i gasspjældet, ryk  evt nålen nogle hak opad, hjælper det ikke, så prøv følgende.
Kommer der benzin frem til karburatoren, prøv at tag benzinslangen af og tjek der kommer benzin ud.
Gør det det må du skille karburatoren ad, er der ingen benzin i svømmerskålen, så rens nåleventilen, og tjek at der kommer benzin igennem.
Er der benzin i svømmerskålen, så rens alle dyser i karburatoren.


Vi prøver igen, i morgen --
Schmidt772 skrev den 01-05-2023 08:35:27

Hej, der kommer benzin ned i skålen.
Og karburatoren er jo helt ny

 Derfor kan der godt være et stoppet dyse, har du tjekket nålen i gasspjældet?


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har tjekket nålen, den sidder i andet hak fra oven og glider fint op og ned.
Vil prøve at rense dysen så
har renset dysen og vil mene der er gennemgang. 
kan de passe at der kommer luft med ind ved studsen? mener ikke der sad en pakning mellem karburator og studs før?
Der skal være pakning, hvis indsugningen ikke er 100% tæt dur det ikke, så i med nye pakninger, (både mellem stuts og cylinder, og mellem stuts og karburator) der skal også være en pakning mellem cylinder og motorblok, for ellers kan den suge falsk luft der også...
Har den stået længe kan det være zimmerringene ved hovedlejerne i krumtappen også er ved at trænge til udskiftning, for de skal også være helt tætte.

Vi prøver igen, i morgen --
syntes ikke jeg kan finde en pakning til mellem studs og karburator, er det bare en O-ring der skal til?


Nu ved jeg ikke hvilken model du har ,em der skal være en pakning der ligner denne her
mellem stuts og cylinder, der er ingen pakning mellem karburator og stuts, du skal bare sørge for den er skubbet i bund og spændt fast.

Vi prøver igen, i morgen --
Nu har jeg prøvet at rense dysen, har sat en ekstra pakning på for at se om det kunne noget.

Derefter prøvede jeg at give den en lille snaps ind ved tændrøret dog alt uden held
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis