Udskiftning af stikkontakt

Da vi havde en elektriker på for at lave noget derhjemme, satte han denne opus stikkontakt op i køkkenet, og desværre var det slet ikke sådan vi gerne vil have, og han vil ikke skifte den, selvom jeg havde købte delene til den vi gerne vil have, som er en mere slimline fuga med 2 i. Jeg har dobbelt forfradåse og de to enkelte stik, så jeg vil høre om jeg selv må gøre det… altså, bore hullet, og gøre alt klar til en anden elektriker som måske bare kunne sætte ledningerne i (selvom jeg tror sagtens jeg selv kunne, men vil helst ikke bryde nogen regler.

Jeg var nød til at lige skrue den af for at kunne få trælisten af bordpladen, da den skal skiftes, og han havde sat den for langt nede.

Jeg vil også gerne have afbryderen skal sidde i skabet til venstre, der sidder en af membranedåse lige ind på den anden side af trævæggen her hvor ledningerne både til stik og afbryderen føres.

Er det egentlig de samme slags ledninger som bruges både til fuga og Opus? Der er jordforbindelse, den gule og grønne ikke?

Det er mere om jeg kunne spare nogle penge på selv at bore hullet og sætte dåsen i osv. 

På forhånd tak. 
Da vi havde en elektriker på for at lave noget... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du beder en håndværker om et stykke arbejde, er det helt normalt at du skal betale listepriser og ikke Harald Nyborg priser for materialer. Hvis du selv køber delene, er det helt op til håndværkeren om han vil montere det og til hvilken pris.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis