Hej,
Jeg er i gang med at renovere hus, og er kommet til loftet.
Det gamle loft er revet ned, og jeg har etableret dampspærre.
Jeg tiltænker at forskalle pr. 30cm, til 2 lag gips.
Men, jeg kan konstatere at huset er sunket i den ene ende, hvilket betyder at jeg skal sænke loftet 6cm i den ene ende.
Da resten af huset er skævt, vil det så komme til at se skævt ud hvis loftet bliver lavet i vater?
Og hvis det skal laves i vater, så kan jeg ikke længere bruge forskallingen til at holde isoleringen oppe, og er nok ude i krydsforskalling, hvilke jeg nok helst vil undgå, da der i forvejen ikke er så højt til loftet, og med krydsforskalling ender jeg nok med en lofthøjde på ca. 234.
Gode råd modtages gerne.