HFI relæ slår fra når ovnen tændes

Min ovn er pludselig midt i det hele begyndt at slå mit HFI relæ fra hver gang jeg tænder ovnen.
Findes der evt. en sikring i en sådan ovn eller den den bare færdig?
(det er en blomberg indbygningsovn)
Min ovn er pludselig midt i det hele begyndt at... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 11-08-2023 10:33:44

Lyngs skrev den 01-08-2021 20:56:36

Ev elmand.... Jeg er stadigt i live, og vil bruge løsningen igen, hvis jeg får brug for det.
Stadig aktiv.  

 Jeg må om end nødigt tilstå at have brugt samme fremgangsmåde til at tørre et varmelegeme. Hvis man ved, hvad man har gang i, er det en brugbar måde. Du skal bare helt præcis vide, hvad du laver.

 Det svarer da vist ret godt til forholdene i normaltilstand i installationer uden aktiv jordledning??

efry skrev den 11-08-2023 21:30:26

S. Fabrin skrev den 11-08-2023 10:33:44

Lyngs skrev den 01-08-2021 20:56:36

Ev elmand.... Jeg er stadigt i live, og vil bruge løsningen igen, hvis jeg får brug for det.
Stadig aktiv.  

 Jeg må om end nødigt tilstå at have brugt samme fremgangsmåde til at tørre et varmelegeme. Hvis man ved, hvad man har gang i, er det en brugbar måde. Du skal bare helt præcis vide, hvad du laver.

 Det svarer da vist ret godt til forholdene i normaltilstand i installationer uden aktiv jordledning??

Ja, på en måde, men her er tingene under kontrol og udført af nogen, der er helt klar over, hvad der laves. PE ledningen etableres selvfølgelig bagefter, så system er som før og fuldt lovlig.


fase
ev elmand skrev den 01-10-2019 21:50:52

Gad vide hvor Lyngs nu befinder sig her 15 år efter han kom med de vise ord. Jeg synes nu at der bliver advaret tilstrækkelig så der er ikke så meget galt den anvisning. Har da selv brugt det et par gange i gamle dage.

 Jeg er stadigt i live.  
Smiler igen over tråden her.  
Tros mange velmenende advarsler, ku´jeg godt finde på at bruge fremgangsmåden igen.
Jobber dog ikke så meget som elektrikker mere.

Pas godt på jer selv. Alle i "Gør det selvér".  



DK-Miljø
Lyngs skrev den 13-08-2023 15:59:04

 Jeg er stadigt i live.  
Smiler igen over tråden her.  
Tros mange velmenende advarsler, ku´jeg godt finde på at bruge fremgangsmåden igen.
Jobber dog ikke så meget som elektrikker mere.

Pas godt på jer selv. Alle i "Gør det selvér".  


Jo, og hvis man ved hvad man arbejder med, og tager passende forholdsregler, er intet jo farligt.

Jeg er tidligere ofte blevet spurgt af kunder om det er farligt, når jeg arbejdede åbent med 40-50 kv i radarer og lineære acceleratorer.
Svaret var naturligvis jo, for dig, men kun meget lidt for mig.
Og jeg er her også endnu😎

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis