HFI relæ slår fra når ovnen tændes

Min ovn er pludselig midt i det hele begyndt at slå mit HFI relæ fra hver gang jeg tænder ovnen.
Findes der evt. en sikring i en sådan ovn eller den den bare færdig?
(det er en blomberg indbygningsovn)
Min ovn er pludselig midt i det hele begyndt at... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gad vide hvor Lyngs nu befinder sig her 15 år efter han kom med de vise ord. Jeg synes nu at der bliver advaret tilstrækkelig så der er ikke så meget galt den anvisning. Har da selv brugt det et par gange i gamle dage.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Min Miele kombi-ovn lavede præcis samme nummer (HPFI relæet slår fra straks jeg tænder den). Sidste gang den blev brugt var der efterladt meget fugt indvendig -- jeg tror et af børnene lod mikro-ovnen køre rigeligt længe.
Inspireret af Lyngs uautoriserede løsning, fandt jeg på at varme ovnen indvendig ved hjælp af en gammel flad brødrister samtidig med at ovndøren var lidt på klem for at lukke fugt ud. Efter flere timer med brødristeren (start/stop undervejs så det ikke blev alt for varmt derinde) lykkedes det at starte ovnen igen. Undervejs fik jeg hjælp af den indbyggede ventilator i ovnen, som åbenbart var i stand til at køre uden at bryde HPFI relæet.
Bagefter tænkte jeg at det måske var muligt at bruge noget affugter-pulver (silica gel eller calcium chlorid) istedet for brødristeren. Det er trods alt effektivt i kældre og sommerhuse, men så langt kom jeg ikke.
Ev elmand.... Jeg er stadigt i live, og vil bruge løsningen igen, hvis jeg får brug for det.
Stadig aktiv.  

DK-Miljø
Amholt....
silica gel kan slet ikke opsuge den store mængde fugt der kan sive ned.
Det er kun fri for fugt, af den fugt der indeholdes i luften.
Jeg er blevet helt rørt, af der stadigt er insp. af mit gamle indslag.  

DK-Miljø
Almholt skrev den 01-08-2021 18:18:57

Min Miele kombi-ovn lavede præcis samme nummer (HPFI relæet slår fra straks jeg tænder den). Sidste gang den blev brugt var der efterladt meget fugt indvendig -- jeg tror et af børnene lod mikro-ovnen køre rigeligt længe.
Inspireret af Lyngs uautoriserede løsning, fandt jeg på at varme ovnen indvendig ved hjælp af en gammel flad brødrister samtidig med at ovndøren var lidt på klem for at lukke fugt ud. Efter flere timer med brødristeren (start/stop undervejs så det ikke blev alt for varmt derinde) lykkedes det at starte ovnen igen. Undervejs fik jeg hjælp af den indbyggede ventilator i ovnen, som åbenbart var i stand til at køre uden at bryde HPFI relæet.
Bagefter tænkte jeg at det måske var muligt at bruge noget affugter-pulver (silica gel eller calcium chlorid) istedet for brødristeren. Det er trods alt effektivt i kældre og sommerhuse, men så langt kom jeg ikke.

 Vi har lige haft samme problem og det lykkedes ved hjælp af en brødrister at få liv i ovnen igen, tak for ideen 🙂

Annonce
Jeg ville måske have prøve med fruens hårtørrer, blæserdelen får jo den varme luft til at komme godt rundt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det var også en god idé 👏
Lyngs skrev den 01-08-2021 20:56:36

Ev elmand.... Jeg er stadigt i live, og vil bruge løsningen igen, hvis jeg får brug for det.
Stadig aktiv.  

 Jeg må om end nødigt tilstå at have brugt samme fremgangsmåde til at tørre et varmelegeme. Hvis man ved, hvad man har gang i, er det en brugbar måde. Du skal bare helt præcis vide, hvad du laver.


fase
 Du skal bare helt præcis vide, hvad du laver.

Som når man kører bil, laver mad med svampe og alt muligt andet😉


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 11-08-2023 13:28:01

 Du skal bare helt præcis vide, hvad du laver.

Som når man kører bil, laver mad med svampe og alt muligt andet😉

Fuldstændig korrekt. I min bil er der to skærme. Jeg ser allermest på den største, som giver et godt overblik over situationen lige nu. På den anden vises, om jeg skal ændre færdselsretning og hvornår. Der er også en dame, der fortæller hvad og hvornår. Det er i øvrigt den eneste, jeg ustraffet kan sige: "Hold dog kæft kælling." til.     

Jeg laver aldrig mad med svampe, uden de er købt i en butik. Jeg er forøvrigt en elendig kok. Andet undersøger jeg anvendelsen af/måden at gøre det på, inden jeg går i gang. 

fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis