Jeg er i gang med et cykelskur med en bredde på 230 cm og spærafstand på 60 cm. Jeg havde forestillet mig spær med højde på 45x150 mm (gængs styrkeklasse). Har egentlig bare målt på naboens noget større carport. Men nu har jeg fundet en tabel, der siger, at jeg kan nøjes med 38x100 mm. Ville I turde køre med det?
Jeg havde også planlagt en taghældning på 2,5%, men ser nu, at det skulle være absolut minimum. Det skriver Bolius i deres brevkasse. Ville I øge hældningen lidt?