Jeg har ikke nogen løsninger, men I astronomi slås man også med fugt på stjernekikkerts optik om natten, når man fotograferer himlen med lange lukketider. Jeg har dyrket det lidt
Man bruger noget som hedder "dughætte". Det er et rør som man sætter foran teleskopet. Det kan laves af sådan en let træningsmåtte. Det gør af fugten på en eller anden måde ikke kommer ind i teleskopet.
Det drejer sig om et spejlteleskop, hvor spejlet ligger helt i bunden af røret.
Men jeg ved ikke om det vil hjælpe på et helt vindue.
Der er et eksempel her. Sidst i indlægget skriver han at det har virket fint.
https://www.astronet.dk/forum/viewtopic.php?t=3279Man bruger også "varmebånd" som laves af f.eks konstantantråd + lidt strøm.
Føntørrer bliver også brugt ude i haven til visuel astronomi.
...måske en genbrugt bagrude til en bil kan bruges, som allerede har indbygget varmetråde i glasset.
Jeg har også limet lidt varmetråd, på et stykke glas, med kapton tape, til mit 3D printer bord som jeg printer på. Det bliver så varmet op til 70 grader.
Jeg tror ikke men behøver ret meget varme på glasset for at fjerne dug. Bare lille smule varmere end luft temperatur.
Fed shelter og god ide med stjernekig