Opbygning af garagetag - Ventilation ?

Hej

Jeg skal til at bygge en carport med fladt tag. I skel mod naboen har vi bygget en mur som pudses hvid med en murkrone på toppen.
Det er planen at carporten skal være mellem mit hus og muren.

Carporten bliver ca. 6 meter lang, i enden bygges et skur med adgang fra carporten. Skuret bygget lidt højere end carporten, da carporten skal kunne være under vinduerne på siden af huset.
Carporten isoleres med 100 mm. i loftet men ellers ikke. Skuret isoleres fuldt inkl. støbt gulv.

Jeg er i tvivl omkring hvordan jeg laver opbygning af selve taget på carporten. Hvordan får jeg lavet ventilation under tagkrydsfiner pladerne?

Jeg vil gerne undgå at have en kæmpe 30-40 cm. zink inddækning i fronten. Hvis muligt, så er ønsket at der lægges en betonoverligger mellem den nye mur ved nabo og eksisterende hus (Lægges af på ny mur og der tages sten ud af ydermur i huset, hvor den lægges på). Tanken var at så kunne betonoverliggeren blive pudset lige som resten af huset og muren mod naboen. Overliggeren skal ikke bære andet end sig selv og bruges kun til at skjule loftopbygningen. Se billede af ønsket udseende. Her er der kun mindre zink kant i toppen, som er helt glat med muren.

Der lægges tagpap på det flade tag med lidt fald. I kanten rundt laves en zink afslutning som går lidt ned over betonoverliggeren og muren mod naboen (f.eks. 10 cm.)

Se vedhæftede (hjemmelavede) tegninger ;-)
 - Her har jeg prøvet at beskrive opbygning af taget, sig til hvis der er noget jeg overser

Spørgsmålet er = Hvordan vil I sikre optimal ventilation af taget, når der er fladt tag og ingen udhæng ? + Der er et skur som er højere end carporten i modsatte ende ?

Mange tak for hjælpen :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Drop isoleringen. Det er spild af penge.

 Monter forskalling og troldtekt loft, så har du løst problemet.
Så skal du enten lave ventilation i murkronen eller have ventilations hætter i tagpappet. Men det sidste er tagdækkeren vist ikke så vild med at lave længere...
Kigget på din byggetegning - der er indbygget et lægtelag til ventilation men ikke til faldopbygning - hvordan skal dette laves? (kuvertfald?). Hvordan skal nedløb laves? (tagbrønd?)

Ift ventilation så er kravet gennemgående åbninger i hver ende der tilsikrer tilstrækkelig gennemstrømning - alternativet er ingen isolering + mulighed for ventilation nedad.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis