Valg af tagplade på leggehus

Hej forum
Vi har "arvet" et legehus, men taget kunne ikke reddes.
Har besluttet at det skal laves af plader Fer og Not, og det helst ikke skal koste så mange penge.

OSB er billigere end krydsfiner, men er det ligeså godt... ? og vil det fungere fint med 12 mm plade, eller skal jeg op på 15 mm?Jeg har denne i tankerne, (kig kun på tykkelsen)
https://www.stark.dk/raw-osb3-gulv-tag-tg2-baerende-12-mm-610-mm-2440-mm?id=3200-9662933
Eller skal jeg gå efter en der er lidt tykkere?
https://www.jemogfix.dk/osb-3-plade-tg2-15-mm-1198-x-2397-mm/4138/9051924/


Vh Jannick

Jannick
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo meget an på hvad det er for et legehus, og hvor store jeres børn er. Efter de er 7-8 år er det ikek så interessant med legehus.
Så skal det kun holde 4-5 år så tag det billigste og sæt noget tagpap på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg gav vores legehus en gang simpel tagpap som jeg sømmede fast. Efter små ti år forærede jeg det væk. De steder hvor jeg havde bukket pappet skarpt 90 grader var det knækket, og det trængte til en ny omgang.

Mine børn mistede hurtig interessen for legehuset, så blev det kun brugt af andre børn ved fødselsdage. Til sammenligning blev vores havetrampolin næsten slidt op.

Tak for jeres svarVores børn er ret store, men legehuset er et større et på 4,5 M2
Vi får det kun, fordi vores mindste på 6 år plagede, og vi arvede det. Havdeikke lige forventet vi skulle skifte taget 😂

Vi har en ret stor have, og selvom de mister interessen om et par år, vil vi nok bruge det til andet, og gæster med små børn.
Men jeg tror ud fra jeres svar, st jeg holder lig til OSB 12mm. Da det er billigt, og nok skal holde 😊

Jannick
Har selv haft børn den mindste mister interessen om et par år....... når de er en 7-8 år så bliver det yderst sjældent brugt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis