Er dette en svamp?

Hej.
Vi er i gang med at udskifte lofter. Der er røget både gips og lister ned, og så vil vi efterisolere en smule. I den forbindelse har vi opdaget denne "gevækst", der sidder i det træ, der sidder under tagpappet. Der er tale om et hus med fladt tag. Stedet er ved en skillevæg midt mellem et vådrum og et gangareal.

I øvrigt kan det også ses på et bræt øverst på billedet, at der er hvide belægninger. Disse er set et par andre steder.

Kan I hjælpe mig med at identificere disse ukendte?

På forhånd tak.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke nemt at se på billederne, men kan du ikke udskifte træet ?
Det bræt med hvid udtræk, er det trykimprægneret ? for så ligner det saltudtræk som er helt normalt og uskadeligt. (udover man ikke bør have trykimprægneret indendørs)

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns
Tak for dit svar.

Jeg vil mene, at træet er ru forskalling som ikke er trykimprægneret. Hvad kan det så være?
Ift. udskiftning af træet, så ligger der jo tagpap ovenpå. Og det må være noget for professionelle.
Prøv at fjerne den, og så skære den igennem.
Måske afslører det noget.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg synes det ligner udtræk af harpiks. Altså RAV hvis du vil lade det ligge i havet nogle millioner år. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Når træet ikke er til at fjerne, og ikke er trykimprægneret. Så ville jeg skrabe det af, og så pensle det med ufortyndet Rodalon.
Rodalon findes i mange dagligvare butikker, samt i byggemarkeder.
Her fra Jem og fix

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også