Reparation af springvandsbassin

Jeg har et kar som har været brugt til havebassin, har fået lidt skader hen over vinteren.
Problemet er jeg ikke ved om jeg skal bruge 2 komponent spartel, beton cement eller en stærk spartelmasse til udendørs brug. Karet vil jeg male med sokkelmaling når reparationen er udført.
Er der nogle kloge hoveder som kan give et godt råd. 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden   
Du kan bruge tagtæt, i stedet for sokkelasfalt, så skal det nok blive tæt og i orden.


Vi prøver igen, i morgen --
Tak et godt input, jeg kigger på det.👍👏
Tror du godt jeg spartle hullerne ud med tagtæt, eller mener du tag tæt som den sidste overflade behandling ?
Det er ikke nemt at se på billeder, men det ser ud som om karret er et større lerfad. og det er på kanten over vandlinje der skal repareres. 
Så vil tagtæt være ret irriterende. Det forbliver blød - tjære agtig og kommer på alt. 
Her ville jeg nok skrabe det løse af og så bruge f.eks. fliselim. Er det inde i karret har jeg med god erfaring smurt sådan et kar ind i LIP vådrums membran. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik
Jeg tror karret er lavet af en form for fibercement el ligende, kan se en form for glasfiber i materialet, jeg tænker måske noget glasfiber spartel kan bruges. Tak for et godt input.
Mvh
Ølle.
Annonce
Det er altid bedst at bruge noget materiale som er i familie med det oprindelige. Der er glasfiber og cement noget forskellig.
Så jeg ville bruge et cement baseret materiale. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
je_ns skrev den 11-04-2023 18:59:50

Velkommen på siden   
Du kan bruge tagtæt, i stedet for sokkelasfalt, så skal det nok blive tæt og i orden.

 Ja!! Dette er en meget god løsning . Det gjorde jeg også

Hej Anna .
Hvad brugte du til at  reparation af karret. 
Tak for alle jeres gode input, men stadig lidt i vildrede😊, kunne det evt være en Pollifylla mega filla, som overmalet med sokkelmaling ?
Det tror jeg godt kan bruges, jeg kender det ikke. Der står at det er også til udendørs brug.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også