el kobling til græsslåmaskine død?

El koblingen på min cub cadet zero turn holdt meget pludseligt op med at virke jeg kan konstatere at der er kontinuitet mellem polerne på ledningen (og Ca 9Ω modstand) jeg mener at den er helt død i det tilfælde, men vil bare lige høre om det er korrekt inden jeg går i gang med at finde en reservedel.
El koblingen på min cub cadet zero turn holdt... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
At noget er smeltet tyder jo på at der er/har været en dårlig forbindelse.
De 12V du måler er det med eller uden belastning? Den dårlige forbindelse kan jo sagtens at du kan måle 12V med et multimeter men når der skal løbe en større strøm så falder spændingen. 
Jeg ville skifte sikringsholder og være opmærksom på at få lavet ordentlig forbindelse og så prøve igen.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg eksperimenterede lidt for at se om der var noget mønster. Optog også en lille video https://www.youtube.com/watch?v=KII0T1PqAlI de 12v jeg kunne måle var ikke konstante. Prøvede med et andet multimeter og i det jeg skiftede forsvandt målingen. Da jeg slog ptoen fra og til igen kom der lidt flere volt..

Jeg har haft kåben af og verificeret stel osv. Kan ikke finde noget der skrev fejl, men ville jeg ikke have startvanskeligheder hvis det var dårlig stelforbindelse.

Ofte er der nogle sikkerhedskontakter der sørger for at knivene ikke køre, hvis du ikke sidder på sædet, og nogle slår knivene  fra hvis du bakker.
Så udover kontakten er der nok også et relæ.
Det var stelforbindelsen til selve elkoblingen jeg tænkte på, om den er i orden.

Jeg ville sætte direkte 12 volt både + og minus til koblingen, virker den og kan trække knivene rundt, kan du frikende koblingen. (pas på hvis du sætter direkte strøm på, optimalt sætter du en sikring ind, og er opmærksom på knivene køre uden de normale sikkerheds kontakter)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis