el kobling til græsslåmaskine død?

El koblingen på min cub cadet zero turn holdt meget pludseligt op med at virke jeg kan konstatere at der er kontinuitet mellem polerne på ledningen (og Ca 9Ω modstand) jeg mener at den er helt død i det tilfælde, men vil bare lige høre om det er korrekt inden jeg går i gang med at finde en reservedel.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der spænding på udgangen af elforsyningen til maskinen?

fase
Viser dit billede en græsslåmaskine?
Prøv at tage kappen af og mål spænding for enden af ledningen.

fase
Mit billede viser koblingen fra græslåmaskinen. cirklen viser der hvor mit multimeter viser at der er fast forbindelse imellem (kontinuitet)
josste skrev den 09-04-2023 16:12:51

Mit billede viser koblingen fra græslåmaskinen. cirklen viser der hvor mit multimeter viser at der er fast forbindelse imellem (kontinuitet)

Altså dit billede viser græsslåmaskinen. Kan du ikke tage kappen af og måle for enden af ledningen med det viste stik, om der spænding og hvilken spænding. 


fase
Annonce
Jeg har læst lidt mere om de her PTO koblinger, og det virker som om jeg havde misforstået noget - hvis modstanden er tæt på 0Ω (altså næsten ingen modtstand ) så er den gal. 9Ω er fint. Så det må betyde at der ikke kommer nok strøm til den.
Prøv at giv den direkte strøm, fra et batteri der er fuldt opladet, så skulle den gerne sige klonk.
Så virker den der må du igennem alle forbindelserne, incl stel forbindelsen.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg satte den til og fik en reaktion fra et ikke helt opladt batteri. Er ved at lade batteriet nu for at se om jeg kan få et klonk
Den virkede med batteriet direkte.

Jeg fik den også til at virke på maskinen, men pludselig hold den op igen. Jeg har været hele ledningsnettet igennem,  og ud over at sikringen's plastik er smeltet kan jeg ikke hitte ud af hvad der er galt. der er stadig 12v på ledningen som PTOen sidder i når jeg hiver i kontakten...

josste skrev den 14-05-2023 12:57:38

Den virkede med batteriet direkte.

Jeg fik den også til at virke på maskinen, men pludselig hold den op igen. Jeg har været hele ledningsnettet igennem,  og ud over at sikringen's plastik er smeltet kan jeg ikke hitte ud af hvad der er galt. der er stadig 12v på ledningen som PTOen sidder i når jeg hiver i kontakten...

 Hvad med stelforbindelsen til koblingen?


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis