Træk plan til el

Jeg skal igang med at fræse nogle riller til strøm. Jeg er igang med at lave en træk plan. Jeg har vedhæftet et billede af vores underetage. Hvad tænker i om den? 

Jeg har ikke taget downlight med til spots i tegningen.

Jeg har også vedhæftet en ren klade, hvis nogle har andre forslag. :-)

Jeg skal igang med at fræse nogle riller til... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Andersv9 skrev den 02-04-2023 00:26:20

Skal der også tændledning med når det er en ventilation der selv tænder når der er for meget fugt? Planen er at væggene næsten skal gå helt op. Bliver det noget lort med ventilation inde i nichen?

Jeg ville tage en tændledning med for en sikkerhedsskyld. Installationen er svær for ikke at sige umulig at ændre, når den bliver udført som skjult installation med kabel. Du kan komme udfor, at det ikke er nok med fugtstyring. Så er det godt at ventilatoren kan køre når lyset tændes. 

Med hensyn til antal grupper, har ev-elmand og mfrost givet anvisninger på, hvordan det skal fordeles.

fase
Der blev nævnt krav til antal stikkontakt pr kvm, dette gælder op til 10 stk. 64kvm kræver derfor gudskelov ikke 16 stikkontakter.
Nu hvor du ændrer installationen så omfattende, bør du tænke over at få opsat så du har mindst 2 hpfi'er, og evt en spd. Begge er krav i dag (spd kan fraviges, men kræver beregning/vurdering af elektrikeren).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis