noget jeg bekymre mig om?

Vi har lige købt et gammelt hus. 
det har jo sine fejl her og der bla noget revner i væggene rundt omkring, det var vi naturligvis klar over men det var først idag jeg bemærkede et mønster. 

den ene side af huset er der revner på både inderside og yderside samme sted. og på den modsatte side er der også nogen revner på både inderside og yderside. 

i kan se den ene inder og yderside på billeder her. 



7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner små revner som kommer hvis sokkel sætter sig lidt over tid. Da de ikke er store og tilsyneladende ikke udvikler sig ( små revner ) ville jeg bare reparere dem med puds eller spartel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville dokumentere dem (tommestok på og fotografere).

Tjek også tilstandsrapporten. Hvis det ikke står der kan blive et problem for den byggesagkyndige der lavede den.
StigN skrev den 02-04-2023 06:15:41

Jeg ville dokumentere dem (tommestok på og fotografere).

Tjek også tilstandsrapporten. Hvis det ikke står der kan blive et problem for den byggesagkyndige der lavede den.

 De er på tilstandsrapporten, så der er de dækket ind, men uanset hvad, ved sådan noget ville de sige et 90 år gammelt hus må man forvente det revner lidt... 

en ejerskifteforsikring på et gammelt hus er ikke super meget værd..

Står det på tilstandsrapport, så er ejerskifte forsikring principilet altid frikendt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis det er fordi soklen sætter sig, vil jeg mene at revnerne bør starte helt nede ved soklen. 
Annonce
Det kan være sokkel der har sat sig for 60-80 år siden, det viser sig mest øverst. Men det kan også være manglende stabilitet fra skillerum, så vindtryk på tag og mur har givet det disse mindre skader. 
Det er noget de fleste gamle huse lider af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vores hus fra angiveligt 1920 revner osse flere steder. Nogle er stabile andre kommer som nye. Grunden under huset er bare store sten i en rende som der så er muret oven på. Mit retur spørgsmåel er hvad kan du gøre andet end at leve med det og fortløbende reparere , når det bliver for meget,

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også