Efterisolering 1.sal med skrå vægge

Hej alle

Først og fremmest tak for alle de svar i giver herinde. 
Jeg har virkelig brugt dem til meget gennem tiden.

Vi er igang med at renovere huset og har taget hul på 1. salen. Konen meldte sidst i september at hun var gravid, så der kom pludselig en rimelig hård deadline ind på projekterne vi har gang i .
stueetage er beboelig, men 1.sal har pt. ikke varme da alle radiatore er pillet ned med henblik på gulvvarme som vi har fået lavet hele stueetagen.

Jeg startede med at blive glad da jeg så der var alukraft dampspærre bag pladerne på væggen, indtil jeg så læste om dem herinde.
Så nu ender jeg med at skulle rive det hele ned, selvom jeg egentlig havde aftalt med konen ikke at gøre det pga. tidshorisonten.

1. Spørgsmål
Det jeg så har lidt brug for hjælp til at få afklaret noget usikkerhed ang. påforing af spær.
Vi vil gerne lave loft til kip, men tænker ikke vi behøver at rette op på spær eller afstive med henblik på forstærkning. (Solceller er planlagt til at stå på jord :) )

Jeg er faldt over denne tråd herinde: https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/193025/s/isolering
Billedet i første svar synes jeg gør det meget overskueligt at øge isoleringen i væggene.
Hvis det er en valid måde at gøre det på, så er det jo bare at gå igang, dog ville jeg bruge galvaniseret ståltråd istedet for det på billedet og så have 45mm på den varme side af dampsærren.

2. Spørgsmål
Endegavlen i den ene ende er en 1lags murstesvæg.
Indtil nu har den været isoleret med 150mm isolring dirkte mod murstenene og så massiv træplade, ikke osb, så ved ikke lige hvad den hedder.
Når jeg nu efterisolere op til 300mm, hvordan laver jeg så korrekt efterisolering af denne væg?
Væggen i den anden ende har fået en skidt muret indervæg som et par steder har tabt en sten eller to.
Den er ikke muret op helt til taget ude i skunken, så forventer også at den får 300mm isolering uden at rive den ned.

Jeg har vedhæftet et par billeder så i lige kan få syn for sagen.

På forhånd tak







0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis