Spm. ang. isolering og diffusionsåben undertag

Hej
jeg er igang med udskiftning af veluxvinduer på alle værelser på 1. sal.
jeg tænker så at jeg i samme ombæring vil ændre skunken fra kold til varm skunk grundet at vandrør kører i skunken. 
men i den anledning har jeg 2 spørgsmål ift. ventilation. Det er et diffusionsåben undertag.

- Må, skal eller burde isoleringen gå helt ud til undertaget eller skal jeg have ventilationsspalte på 5 cm?
          - ps. jeg undrer mig over at tilstandsrapporten benævner at der mangler ventilation af skråvægge og loft, nu hvor det er diffusionsåben undertag?

- Skal man etablere sådan en vindplade ved tagfoden, eller er det også underordnet når det er diffusionsåbent undertag?



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man benytter diffusions åben undertag, så skal isolering på hele trækningen ligge op imod undertaget, og der behøves så ikke udluftning ved tagfod. Derved er der heller ikke vind der kan trænge ind i kante af isolering. 
Jeg ville personlig ikke stole på den konstruktion og holder mig til at lave det med udluftning ved tag fod og i rygning med de 5 cm ( eller deromkring) ventilation hele vejen op. Der kan der så være vindplade ved tagfoden så man undgår at vinden, blæser lige ind i kanten af isolering. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det ville jeg gøre, det andet kræver meget tæt dampspærre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis