Hej LDS,
Det har regnet meget i marts 2023, så vandstanden på min sommerhusgrund er oppe omkring côte 0. Vandet står over uret i vandbrønden og når jeg går over græsset svupper det.
Dette bevirker at mit toilet med egen brønd trækker meget dårligt. Vandet løber ud, men det stiger helt op til kummekanten og falder så igen på måske 3-4 sekunder. Hvis jeg lader vandet løbe i håndvasken i mere end 5-10 sekunder, så trækker det op af afløbet i gulvet. Jeg formoder at det er fordi det står meget højt her, og altså ikke pga. stoppet afløb.
Normal vandstand er côte -0,5, så om sommeren trækker toilettet fint, og jeg oplever ikke problemer.
Til kloakmesteren / eksperter. Findes der en løsning til dette problem? Kan man grave op og lave en tilbageløbssikring eller lignende. Jeg tænker ikke på en højvandslukke, men en mere permanent løsning i afløb / kloakken / brønden.
VH Claus
Hej LDS, Det har regnet meget i marts 2023, så...
Vis hele indlægget