Stenhøj Kompressor "manual"

hejsa, da jeg ikke har nogen manual og kan ikke finde en ku jeg godt tænke mig og høre om der er nogen der kan hjælpe lidt.

har erhvervet mig en ældre 1 cylinderet stenhøj kompressor og vil gerne vide, hva kan sådan en levere af liter i minuttet ?

og så er der en elektroventil der ikke er sat til, hva gør den / bruger man den til ?

den dims man kan dreje på er det til at hæve og sænke trykket eller hva gør den ?

hvordan aftapper jeg vandet fra den på den sorte plast studs ?

og hvordan tjekker jeg om motorværnet er koblet fra i den boks der er man tænder og slukker på den ?

og sidst men ikke mindst, når jeg har tændt den og så slukker den igen på kontakten, så fiser der luft ud af det rør under el boksen, er det meningen ? for det gør der ikke hvis den blir sat på tænd men kablet ikke er i ? som om den skal tømme sig selv for luft stille og roligt når der blir slukket for den ?

planen er nemlig at den skal ud og stå under et halvtag så vil høre om det er vigtigt den kan gøre det da jeg vil sætte tænd og sluk kontakt op indenfor.

god aften hilsen zimmerbabz

hejsa, da jeg ikke har nogen manual og kan ikke... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den er sat til 10 bar og tænker bare at Ta et stopur og prøve at se hvor lang tid det tar før den er fyldt. Men bare den ligger deromkring så jeg godt tilfreds, hvis ikke den kan levere nok så ryger den sku bare tilsalg og køber en 2 cylinderet 
Du skal stramme møtrikken, men hvorfor gå op til 10 bar, det er de færreste luftværktøjer er beregnet til det.


Vi prøver igen, i morgen --
min ide var bare at hvis der blev pumpet flere bar i tanken så vil det holde lidt længere. har købt dæk apperart og har sandblæser og sådan og for at få fuld effekt af maskinerne tænkte jeg at den sku op på 10 bar. men det sikkert ikke nødvendigt ?

Det giver selvfølgelig mere luft i tanken, går du fra 8 til 10 bar, og er tanken  på 300 liter, har du jo 600 liter luft ekstra, det svare vel til knap 2 minutters køretid på kompressoren.
Ulemper det tager længere tid fra 9-10 bar, end fra 7-8 bar.
Køre du ud med 10 bar tryk, bruger du mere luft.
Så vil du vinde lidt, skal du have en trykregulator, og køre ud med eks. 7 bar.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er væsentlig dyrere at køre med 10 bar som det er ved 8 bar. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis