Kabel-tv internet - Højhastighedsstik

Dav Folkens

Jeg skal til at have en tekniker ud, for at opgraderer mit internet stik, til et højhastighedsstik, da det er internet gennem kabel-tv.

Jeg har antennestik, hvor de to røde cirkler er markeret.

En medarbejder fra kundeservice, sagde at jeg kun kan få opgraderet det første stik. Jeg synes dog ikke, at jeg fik en svar på hvad dette betyder?

Jeg vil meget gerne have internet i stikket på 1. sal, da jeg gerne vil have en kablet forbindelse, til at spille gennem. Hvis dette ikke er det første stik, kan jeg så stadig få internet gennem dette stik? Måske med en lavere hastighed? Ideelt ville jeg gerne have de 1000/100 på 1. sal.

Hvordan ved jeg, hvilket af de to der er det første stik?

På forhånd tak.

Mvh Frank
Dav Folkens Jeg skal til at have en tekniker ud... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 08-03-2023 13:12:23

Der, hvor jeg bor, tilbydes 1200 MB over fibernet. Det er ikke oplyst noget om hvilken form for net, der er tale om  i spørgsmålet.

 Huh? Jeg læser højt og tydeligt "antennestik", hvilket betyder Internet over kabel-TV. Jeg kan ikke læse det på anden måde.


Bent Andersen skrev den 08-03-2023 13:15:21

S. Fabrin skrev den 08-03-2023 13:12:23

Der, hvor jeg bor, tilbydes 1200 MB over fibernet. Det er ikke oplyst noget om hvilken form for net, der er tale om  i spørgsmålet.

 Huh? Jeg læser højt og tydeligt "antennestik", hvilket betyder Internet over kabel-TV. Jeg kan ikke læse det på anden måde.

 Vi er enige om at det er kabel TV. Men routeren kunne evt. placeres på første sal eller, hvad mener du, når der er coax og stik til router også på første sal?


fase
S. Fabrin skrev den 08-03-2023 13:29:44

Vi er enige om at det er kabel TV. Men routeren kunne evt. placeres på første sal eller, hvad mener du, når der er coax og stik til router også på første sal? 

Det kunne den godt, men signalkvaliteten er bedst på første antennestik (=bedst hastighed). Og om Cat6 kablet føres fra 1. sal til stuen eller fra stuen til 1. sal er vel et fedt?

Jeg ved at fx Stofa kun vil montere splitter på første stik, hvor antennekablet går ind i huset. 

Dvs ved første stik splittes forbindelsen i en TV del og en internetdel. TV delen forbinder teknikeren til de eksisterende antennekabler, så du stadig har TV de andre steder i huset. Men du får kun internet ved indgangen (terassen) medmindre den splitttede internetforbindelse, der også er et Coax-kabel, forlænges hen til, hvor du vil have den router. 

Fra routeren skal der så trækkes netværkskabel til de steder i huset, du vil bruge netværkskabel og ikke Wifi.
Skift antenneudtaget på første sal med det trådstarter selv har linket til antennestikdåse, og sæt ISP router'eren til der, og det vil med stor sansynlighed virke.
Discrusio skrev den 09-03-2023 07:24:37

Skift antenneudtaget på første sal med det trådstarter selv har linket til antennestikdåse, og sæt ISP router'eren til der, og det vil med stor sansynlighed virke.

 Det må han bare ikke hvis det er Stofa. Men han kan jo gøre det alligevel ☹️

FrankDahl skrev den 08-03-2023 23:58:35

Henrikh29

Kan den splittede forbindelse, ved første stik, ikke forlænges til et anden stik, med de eksisterende kabel til 1. sal, eller skal der trækkes et nyt?

 Ja men så bruger du vel kablet som skal bruges til tv ?  Hvis du sætter det på “internet udgangen” på splitteren, kommer der ikke tv signal igennem. Det er filtrere fra. Det er det splitteren gør. 

Tak for svarene.

Discrusio & Henrikh29: Den antennestik dåse der linkes til, er allerede sådan en der er sat til både i stuen, og på værelset på 1. sal.
Vil dette betyde, at der vil være 1000/100 internet på 1. sal, hvis stikket i stuen er første stik, og derved det som bliver opgraderet?

Billedet er af værelset på 1. sal. Hvis man zoomer ind, kan man se (lidt utydeligt) antennestikket i hjørnet under vindueskarmen. Jeg ahr desværre ikke et bedre billede.

Det er Fastspeed, som bliver min udbyder, hvis dette er relevant?

Tak for hjælpen.                                    
Det udtag der er linket til, er en slutdåse, dvs. at kablet ikke kan føres videre, ihvertfald ikke på bagsiden.
Derfor er det lidt mærkeligt at du siger at du både har en slutdåse i stuen og på første sal, men mindre der er en splitter et eller andet sted, som fordeler ud til de to stik du har.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også