Mærkelig lugt

Jeg har brugt denne væggrunder idag, den er måske maks et år gammel, har kun været i originale bøtten og har aldrig haft blandet noget i flasken.

Efter jeg har brugt den idag på badeværelset, så synes jeg der lugter lidt mærkeligt, lidt lige som opkast eller noget, og jeg kan kun forestille mig at det kommer derfra?

Er der nogen der har erfaring med det samme, eller hvad kan jeg gøre? Kan jeg lad det være og male over eller forbliver lugten der?

Håber i kan hjælp. 🙏🏼
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror nu ikke det er for gammelt. Jeg har oplevet andet vævfylder og lignende som lugter af kaninbur, vådt hø eller noget i den dur. Det forsvinder efter en dag og når først du maler over burde der ikke være noget næse-krads. 
Jeg har slet ikke noget med at male over, nu er det klart til at blive malet.. men mit problem er, hvis det er blevet rådnet på en måde, og jeg maler over, vil det ikke fortsætte med at rådne yderligere ned under malingen, eller lugten trække igennem?

Hvordan skulle man fikse det hvis det var? Kunne man vaske det af, eller skulle man slibe hele spartlen af og starte forfra?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har fået at vide at jeg kan vask det ned med noget Rodalon… men så tænker jeg, ville det vaske grunderen af, skal jeg så komme noget nyt grunder på før jeg maler, eller kan jeg bare male efter den er tør? 
Det rådner ikke når det er hærdet op, heller ikke under malingen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg forstår ikke rådet med at vaske med Rodalon.

Det rådner ikke på en dag. Hvis det er råddent er det sket i bøtten. Så vil den kemiske struktur være ødelagt og man kan ikke forvente at virker som det skal. Hvis det er råddent bør det vaskes af.

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være råddent. Giv det noget tid og luft ud. Mal væggen. Hvis malingen ikke falder af er der ikke noget galt med grunderen. Husk at vente en uge inden der kommer vand på den malede væg.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
I produkt information oplyser Dana lim en holdbarhed på mindst 24 måneder ved kølig opbevaring. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg fik at vide idag at, ude fra ‘batch nummeret’, det 7 tal som står først betyder at den er produceret i 2017… holdbaretiketten siger 06/2023… men lidt skidt at jeg har fået et produkt i 2022 som allerede var 5 år gammel 😑 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også