Gulvvarme vs skillevæge.

Hej orakler,

Grundet en rørskade er min brusekabine nu banket op.
VVS'eren har konkluderet at rørene er for ringe til at lappe og vil banke hele badeværelset op. I dne forbindelse vil jeg gerne etablere gulvvarme. Huset er fra 1960 og det nuværende beton/terasso ligger direkte på sandpuden. Jeg kan se indervæggene/skillevægge står på et 'murstens-fundament' direkte på sandet. Underkanten af nederste sten er 33cm under nuværende gulvniveau. Hvordan bygger jeg gulvet op mht. disse fundamenter?
Kan jeg lade dem stå og lade være med at gå 400mm ned langs disse vægge eller SKAL de undersøbes/støttes?
Hej orakler, Grundet en rørskade er min... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I er meget tålmodige - ‘Trådstarter’ er meget taknemmelig!
Billigt er et meget væsentligt punkt…
Med mindre I har indvindinger bliver det:
3 støbesand : 1 cement.
Det ligges i 5-8cm i fin rende som Elmand beskriver. Leca blok sættes med det samme. Efter et døgn fuges op mod eksisterende mursten med samme blanding.
Når næste sten skal sættes efter 2 dages hærdning bruges samme blanding mellem leca i den lodrette fuge. 
Lyder fint, dog den detalje at nederste blok lægges på siden for at have bred flade mod jord, dette gøres pga at uanset hvor forsigtig man er ikke kan undgå at forstyrre jorden lidt og man derved får fordelt trykket på en større flade.

Læs iøvrigt det tidligere link til Leca om projektering af fundamenter.

Har du trailer? Isf så er det billigste at køre til nærmeste grusgrav, alternativt har mange tømmerhandler både mix og sand på skovlmål, husk at det skal(!) være vasket/støbe sand, flisesand dur ikke pga lerindhold.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis