Hvilket rør?

Hej derude
Er stadig relativt ny i vores hus og det er gået op for mig at jeg ikke ANER hvad dette rør ude i bryggers er. 

Røret kommer fra inde under gulvet i køkkenet, jeg mistænker det for at være i forbindelse noget gulvvarme, som findes i entré og bad. (billede 1)

Det har det med at dryppe ret meget, altså dryp... Dryp... Dryp... Er simpelthen ikke sikker på Hvad jeg gør for at få det til at stoppe. Gulvarmen nævnt er styret med "traditionel" termostat. Se billede 2

Ved ikke hvad det ellers skulle være. Men det store spørgsmål, hvorfor drypper det (meget lidt men konstant, lige til at komme på den lukkede over) og hvordan får jeg det til at stoppe?? 






15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nødt til at finde rørets anden ende, og så tage billede(r).
Tænker det er et af- eller overløb.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja, det er rigtig, nu fik jeg lokaliseret den og det er ved varmtvandsbeholder.

(og nej, det er en mange ting uden elegance i huset vi har købt, ha ha) 

Hm. Så sikkerhedsventil / af - /overløb? 

Hvad ville man kunne gøre for at afhjælpe af den fortsætter med at dryppe. Dryp dryp dryp, små dråber der falder ned i afløbet og driver en til vanvid. 

Vi har fjernvarme, hvis det har relevans.

Men helt sikkert den, ved ikke hvordan jeg kunne overse den. Løber hen over og ud under beholder, og op der. Sidder i forbindelse med fjernvarme tilbageløb. 








Det er bare mærkeligt, at det i 1 år ikke har dryppet i en sådan grad at det kunne høres. Nu er det et dryp hver 4 sekund og man bliver sindsyg.
Undrer mig over at det lige pludselig er sådan.
Er der noget jeg kan gøre for evt at få det til at dryppe mindre/minimalt? 


Sikkerhedsventilen skal kun dryppe mens der bliver varmet vand op i varmtvandsbeholderen f.eks. efter et bad. Hvis det drypper hele tiden lukker sikkerhedsventilen ikke tæt og skal udskiftes.
Kan du ikke bukke kobberrøret lidt i afløbet, så dråben rammer kanten i afløbet og ikke vandoverfladen?

Søren O
Jeg mener at det afløb er ulovligt.. Røret må ikke sidde skruet på ventilen men skal sidde med en tragt som vandet synligt kan dryppe ned i. Så du kan se at det ikke løber hele tiden. Desuden gør tragten at hvis sikkerhedsventilen udløses så er der fri afgang fra ventilen. At den drypper så meget nu er fordi ventilen er blevet en lille smule utæt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Røret må godt skrues fast på ventilen, men så skal du kunne se udløbet af røret. Jeg mener dog at afløbet fra sikkerhedsventilen ikke må føres til et andet rum, så løsningen med tragt under sikkerhedsventilen vil “kompensere” lidt for det “ulovlige” afløb.

Søren O
Ja okay, tak. Fedt, synes jeg blev klogere. Det giver fin mening. Må nok have en ud og kigge på den ift. Om ventil skal skiftes. Hele bryggers burde nok snart gennemrenoveres, men vi er bare ikke lige nået dertil endnu :)

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis