Hvilket rør?

Hej derude
Er stadig relativt ny i vores hus og det er gået op for mig at jeg ikke ANER hvad dette rør ude i bryggers er. 

Røret kommer fra inde under gulvet i køkkenet, jeg mistænker det for at være i forbindelse noget gulvvarme, som findes i entré og bad. (billede 1)

Det har det med at dryppe ret meget, altså dryp... Dryp... Dryp... Er simpelthen ikke sikker på Hvad jeg gør for at få det til at stoppe. Gulvarmen nævnt er styret med "traditionel" termostat. Se billede 2

Ved ikke hvad det ellers skulle være. Men det store spørgsmål, hvorfor drypper det (meget lidt men konstant, lige til at komme på den lukkede over) og hvordan får jeg det til at stoppe?? 






Hej derude Er stadig relativt ny i vores hus og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I gamle dage stod der at røret skulle være mindst 3/4" og der var osse noget med hvor mange knæk, og ja det skulle udmunde over afløb så man kunne se om det løb formeget. Måske er det lavet om.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg tror ikke regler er lavet om, det er nok mere et tolknings spørgsmål. Reduktionen af røret er under alle omstændigheder ikke lovlige.
Til trådstarter:
Du kan jo forsøge med at åbne sikkerhedsventil helt i et par sekunder. Måske sidder der en lille knast ved pakning som gør den utæt. Denne knast kan så måske skylles væk. Man åbner helt ved at dreje toppen af ventilen en 1/4 omgang. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Prøv at dreje på sikkerhedsventilen med hånden, der hvor kobberøret starter. Måske du kan få noget kalk ud ?
Hej Begge , 

INDEN jeg begynder på at pille ved det - hvis jeg er sådan lidt skråsikker på det hele, skal jeg så overhovedet give mig i kast med det og dreje på den? Er lidt nervøs for at få skabt et problem der pludselig bliver helt akut ? 

Kan der ske noget ved at skru på den ? går ud fra det er noget møg hvis den pilles helt af fx ? 

Der sker ikke noget ved at dreje toppen, den smutter selv tilbage og så er du enten hvor du er nu eller det er bedre, så den kun drypper når vandvarmer er i gang med opvarmning. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis