300mm vs 400mm

Det er blevet spurgt et par gange før, men dem der spurgte fik ikke direkte svar så jeg spørger igen

Er der en som med beregning kan sige hvor meget man spare med 100mm extra flamingo inden man støber gulv

Isolans RD m²K/W = 3,67 (150mm plader G60) (2 lag selvf.)
                                  2,63 (100mm plader G60)

da jeg har rigeligt at gøre med at grave 8 tons ud i hånden og køre det ud med trillebør så vil jeg sætte  stor pris på at det holdes til stive beregninger og ikke holdninger og "religion" eller "man plejer normalt...."

Det er blevet spurgt et par gange før, men dem der... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Operdan skrev den 24-02-2023 16:17:21

 det. Vil ikke forstyrre din tråd mere, men personligt ville jeg ringe til styrelsen og høre dem ad.

 hehe, er ikke humorforladt

Men det er SKAT.... de kunne ikke forstå jeg ville lade det gå helt til retten da de sendte opkrævning på en bil jeg aldrig havde ejet eller sat mine ben i

men nu det med gulvet.... jeg har gravet ud og blev færdig idag... så skal det jævnes ud så det er plant og lige

tror i ikke at klovnen der gravede fra start havde beregnet forkert så der er 10cm for meget... nå hva gør man køre sand tilbage igen så det passer.... mere flamingo eller mere højde til loftet

der må godt grines af det med at grave for meget.... det er jo trods alt en trillebørfuld eller 2 extra

bølle77 skrev den 24-02-2023 15:46:48

GodeVen skrev den 24-02-2023 15:17:21

Man skal blot være klar over at laver man byggesjusk, kan man i yderste konsekvens blive dømt til at betale ombygning mange år efter at man har solgt huset. Ejerskifteforsikringen vil betale i første omgang, men hvis det er lavet bevist, kan de kræve regres.

Man bør respektere bygningsreglementet.

 det har den tiligere ejer lavet så RIGELIGT af, var os meget tydeligt da pumpen ikke kunne holde huset varmt i stille vinter vejr.

jo mere vi kigger og roder med huset finder vi sjusk...

Ejerskifteforsikring betaler ikke... vi fik bare den helt store F finger.... da vi ikke skal sælger og bliver til nogen bære os ud kunne vi skide stort på alt, men vi kan godt lide at spare så meget som muligt

co2 og sådan skider vi på og kigger bare at jo mindre udgifter jo bedre, mindre co2 er bonus

Og hvorfor vil ejerskifteforsikringen ikke bidrage?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 24-02-2023 23:03:29


Og hvorfor vil ejerskifteforsikringen ikke bidrage?

 der er ingen skade på huset.... har opgivet dem for længe siden og får det bare lavet rigtigt efterhånden som der er råd og jeg finder det morsomt

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis