300mm vs 400mm

Det er blevet spurgt et par gange før, men dem der spurgte fik ikke direkte svar så jeg spørger igen

Er der en som med beregning kan sige hvor meget man spare med 100mm extra flamingo inden man støber gulv

Isolans RD m²K/W = 3,67 (150mm plader G60) (2 lag selvf.)
                                  2,63 (100mm plader G60)

da jeg har rigeligt at gøre med at grave 8 tons ud i hånden og køre det ud med trillebør så vil jeg sætte  stor pris på at det holdes til stive beregninger og ikke holdninger og "religion" eller "man plejer normalt...."

Det er blevet spurgt et par gange før, men dem der... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man skal blot være klar over at laver man byggesjusk, kan man i yderste konsekvens blive dømt til at betale ombygning mange år efter at man har solgt huset. Ejerskifteforsikringen vil betale i første omgang, men hvis det er lavet bevist, kan de kræve regres.

Man bør respektere bygningsreglementet.
GodeVen skrev den 24-02-2023 13:47:21

U-værdi 300 mm = 1/(3,67+3,67) = 0,14 W/m2K
U-værdi 400 mm = 1/(3,67+3,67+2,63) = 0,10 W/m2K

Du sparer altså 0,04 W/m2K

Hvis der ikke er gulvvarme 

 det er det

GodeVen skrev den 24-02-2023 13:47:21


Det er kWh varme, så ved varmpumper skal man dividere med COP-værdi.


 ja den måde jeg fandt frem til cop er vel ok? forbrugt el og udbytte (oplyser pumpen selv)

GodeVen skrev den 24-02-2023 15:17:21

Man skal blot være klar over at laver man byggesjusk, kan man i yderste konsekvens blive dømt til at betale ombygning mange år efter at man har solgt huset. Ejerskifteforsikringen vil betale i første omgang, men hvis det er lavet bevist, kan de kræve regres.

Man bør respektere bygningsreglementet.

 det har den tiligere ejer lavet så RIGELIGT af, var os meget tydeligt da pumpen ikke kunne holde huset varmt i stille vinter vejr.

jo mere vi kigger og roder med huset finder vi sjusk... 

Ejerskifteforsikring betaler ikke... vi fik bare den helt store F finger.... da vi ikke skal sælger og bliver til nogen bære os ud kunne vi skide stort på alt, men vi kan godt lide at spare så meget som muligt

co2 og sådan skider vi på og kigger bare at jo mindre udgifter jo bedre, mindre co2 er bonus

GodeVen skrev den 24-02-2023 14:48:13



Bemærk at kravet om 0,1 W/m2K er total, altså også også isoleringsværdien af de andre byggematerialer, derfor er 300 mm normalt nok.

 gætter på det eneste andet matriale er beton der kommer ovenpå? hvor godt isolere det? bare nysgering

Annonce
Operdan skrev den 24-02-2023 14:59:52

I øvrigt ville jeg personligt være ligeglad med reglementet, 

 det er jo sådan en holdning der giver super gode huse   

bølle77 skrev den 24-02-2023 15:53:13

Operdan skrev den 24-02-2023 14:59:52

I øvrigt ville jeg personligt være ligeglad med reglementet, 

 det er jo sådan en holdning der giver super gode huse   

 Hvorfor det? Ingen siger man skal lyve om det? Når huset sælges så siger du hvor meget isolering du har giver gulvet? Det er ikke byggesjusk. Rolig nu 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Operdan skrev den 24-02-2023 15:56:37

bølle77 skrev den 24-02-2023 15:53:13

Operdan skrev den 24-02-2023 14:59:52

I øvrigt ville jeg personligt være ligeglad med reglementet, 

 det er jo sådan en holdning der giver super gode huse   

 Hvorfor det? Ingen siger man skal lyve om det? Når huset sælges så siger du hvor meget isolering du har giver gulvet? Det er ikke byggesjusk. Rolig nu 

 det er 10 gange nemmere bare at følge de regler der nu er


Det er hvert fald meget dårlig stil at reklamere med at man er ligeglad.... min mor lærte mig at hvis man ikke har noget godt at sige så er det bedst at holde.....
bølle77 skrev den 24-02-2023 16:04:41

 det er 10 gange nemmere bare at følge de regler der nu er


Det er hvert fald meget dårlig stil at reklamere med at man er ligeglad.... min mor lærte mig at hvis man ikke har noget godt at sige så er det bedst at holde.....

 Din mor har ret. Gør som du vil 😬. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ej.. det var ikke ment på den måde. Selvfølgleig skal man følge reglerne, men ikke alle giver mening. Fx hvis du hus var bevaringsværdigt så var det måske Ok at gøre noget andet. Men okay. Mange er regelryttere her, og fred være med det. Vil ikke forstyrre din tråd mere, men personligt ville jeg ringe til styrelsen og høre dem ad.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis