Ledninger i stik. Hvordan? humseper 647 23-02-2023 12:32 Hej.Jeg skal montere en ledning i et stik. Er det lige meget hvor l og n monteres? Jeg kan ikke umiddelbart se nogen markeringer på stikket. 14 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Søren O 7971 7000 23-02-2023 12:42 Ja det er ligegyldigt. Vender du stikket omvendt i stikkontakten er der også byttet om på N og L. Søren O
Gregeren 5657 2830 23-02-2023 13:53 Det er ikke lige meget hvor N og L monteres.N skal nemlig sidde i den ene, og L i den anden 😁 Elektronikteknikeren
ev elmand 30536 7480 23-02-2023 14:48 Skal vi komme lidt videre i det morsomme og crazy hjørne, nu når Humseper har smilet lidt af sig selv.Nej NEj pas på ikke at vende stikprop, din lampe giver ikke lys, men suger lyset til sig hvis det vendes forkert. Altså vil det kaste skygger ud af vinduet på en solskinsdag Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting) Annonce
S. Fabrin 19658 4400 23-02-2023 16:17 Skal vi komme lidt videre i det morsomme og crazy hjørne, nu når Humseper har smilet lidt af sig selv. Jeg tør næsten ikke spørge, men hvis man vil have to ledninger afsluttet i forlængerled, så der kan sluttes kaffemaskine og elkedel til samtidig, skal de to ledninger fra hver ledning så monteres i hvert sit stikben? fase
cdp 1476 5792 23-02-2023 16:57 - og finder du en stikprop i skuffen med 3 ben, saver du jo bare det ene af. Hvilke ben er ligegyldigt, for der er jo stadig 2.....
S. Fabrin 19658 4400 23-02-2023 17:12 cdp skrev den 23-02-2023 16:57:51- og finder du en stikprop i skuffen med 3 ben, saver du jo bare det ene af. Hvilke ben er ligegyldigt, for der er jo stadig 2..... Du har simpelthen løsningen med et trebenet stik i en stikkontakt med kun to huller fase
Kolding75 746 6000 23-02-2023 20:25 Hvis du vender det forkert, så kan du risikere at elektronerne i valensskallerne begynder at vandre frem og tilbage på grund af det skiftende potentiale, og det kan være yderst farligt at få fingrene i!! Hellere leje end at bo på gaden.
humseper Trådstarter 647 23-02-2023 23:06 haha. Det tænkte jeg nok! Godt at jeg lige nåede at spørge herinde først.