Reparation af metalstativ i lampeskærm

Hej,
Er der nogen, der har prøvet at reparere et metalstativ i en lampeskærm? Mit er knækket i et ujævnt brud som godt kan samles, så jeg tænker at det kunne være en ide at prøve at lime det. Hvad tænker I om det? Jeg har desværre ikke et billede af lampeskærmen da den er i mit sommerhus.
Ser frem til jeres input

/Inger

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja mon ikke en klat Araldit, eller lignende kan gøre det.


Vi prøver igen, i morgen --
Eller en lille stump krympeflex. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jo, jeg kan godt se hvad du mener, desværre er den knækket i den runde del lige hvor der er en lodret stiver, så derfor kan jeg desværre ikke få på den ene side af bruddet. 

/Inger

Så kan du få limen på den anden side af bruddet, holde dem sammen og komme lim på igen. 
Jeg kan dog godt være i tvivl om det kan holde.
Du kan også lægge en stump ståltråd på indersiden af rundingen et par cm til hver side og så sno blomster tråd omkring meget stramt og pænt hele vejen. Bagefter males det som skærmen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Måske kunne det loddes?

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce
ev elmand skrev den 20-02-2023 22:46:31

Så kan du få limen på den anden side af bruddet, holde dem sammen og komme lim på igen.
Jeg kan dog godt være i tvivl om det kan holde.
Du kan også lægge en stump ståltråd på indersiden af rundingen et par cm til hver side og så sno blomster tråd omkring meget stramt og pænt hele vejen. Bagefter males det som skærmen.

 Jeg kan godt lide at du siger, at jeg skal sno tråden meget stramt og pænt og tænker at det nok kan tage et par forsøg at få det til at lykkes. Jeg er meget enig i bekymringen om hvorvidt lim alene kan holde det. Også derfor det er dejligt at høre andres mening om det. 


/Inger

Kermit_369 skrev den 21-02-2023 01:09:40

Måske kunne det loddes?

 Det kan det måske, men med mine manglende kundskaber på det område, så tænker jeg, at resultatet kan blive meget klodset. Det er desværre en del af skærmen som er meget synlig. 


/Inger

Hvis det er synlig så skal du måske bruge lidt tykkere materiale til at sno med. Så kommer det hurtig til at se bedre ud. Det er lidt lidt med broderi, det tager tid men ser pænt ud bagefter hvis man gør sig umage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 21-02-2023 10:20:02

Hvis det er synlig så skal du måske bruge lidt tykkere materiale til at sno med. Så kommer det hurtig til at se bedre ud. Det er lidt lidt med broderi, det tager tid men ser pænt ud bagefter hvis man gør sig umage. 

 Tak. Det kan du have ret i 😊


/Inger

Jeg vil gerne tilbyde at TIG svejse den, såfremt du selv kan stå for fragten frem og tilbage.
Hvis den er lakeret på nogen måde vil dette skulle fjernes omkring svejsningen og påføres igen efterfølgende, alt efter ønske om finish. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også