Samsung tørretumbler - tromle sidder fast

Hej alle

Håber I har haft en god weekend.

Jeg har en Samsung tørretumbler som er knap fire år gammel. I går aftes stoppede tromlen med at køre rundt, selvom maskinen stadig var tændt og “kørte videre”. Det lugter brændt og tromlen er ikke til at dreje rundt medmindre jeg virker lægger meget vægt i.

Nogle ideer til hvad der er ødelagt som jeg eventuelt kan skifte ud? 
Hej alle Håber I har haft en god weekend. Jeg... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt ud af plastikbeslaget samt gummiringen er slidt så ventilatoren ikke kørte optimalt og satte sig fast i kanten.. 
Ok med tilbagemelding. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Og et stort tak for hjælpen. Jeg vendte gummiringen til den mindre slidte side og nu kører den. Helt optimalt skal gummiringen og selveste plastikbeslaget nok skiftes. 
Ja, helt okay med tilbagemelding. 
Men jeg tror ikke at den gummiring skal dreje rundt og det gør den vel, ellers kan jeg ikke se at den skal blive slidt.
Annonce
Ja, mon ikke der et leje, der har sat sig fast.
@BareEnMartin, jeg står med samme udfordring med min tørretumbler. Lige nu kan jeg ikke skille den øverste af de 2 pladtikenheder ad, som er samlet rundt om motoren - skilte du tørretumbler helt ad eller kunne nøjes med at fjerne badpladen og så den øverste plastik?

Mvh
Kalle
Kallllle skrev den 19-10-2023 18:18:50

@BareEnMartin, jeg står med samme udfordring med min tørretumbler. Lige nu kan jeg ikke skille den øverste af de 2 pladtikenheder ad, som er samlet rundt om motoren - skilte du tørretumbler helt ad eller kunne nøjes med at fjerne badpladen og så den øverste plastik?

Mvh
Kalle

Jeg skulle pille det hele ad for at komme til; alle sider/bag/front mv. det var gummiringen som var slidt i stykker. Jeg endte bare med at vende ringen rundt til en side der ikke var slidt, og så kørte den igen. Nok ikke den mest holdbar løsning men den kører stadig :) 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis