Utæt skydeventil - mit eller forsyningens budget?

Jeg skulle rense lidt rør herhjemme og opdagede til min gru, at vores skydeventil ikke slutter tæt. Jeg kan simpelthen ikke dreje den tilstrækkeligt til, at der ikke drypper / render vand igennem. Det vil jeg have fikset før end siden. Er det mig selv eller forsyningen som skal gøre det, når den sidder før måleren?

Noget andet er at den virkede fint for 2-3 måneder siden, hvor en vvser lavede noget for os. Jeg har ikke andre stopventiler og en del blandingsbatterier har ikke ventiler, så det er ret vigtigt at den virker 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du nu skal i gang bør du få opsat 2 afspærringsventiler, så der sidder en ventil på begge sider af måleren. Jeg vil anbefale rustfrie kuglehaner.

Søren O
larsen56 skrev den 17-02-2023 08:20:04

Den står du selv for

 Øv 🥹

Er du sikker på at det er en skydeventil? Har du et billede af opstillingen?

fase
S. Fabrin skrev den 17-02-2023 09:46:02

Er du sikker på at det er en skydeventil? Har du et billede af opstillingen?

 Det er sådan en ventil der ligner en skydeventil når jeg googler. Bare med grønt hoved istedet men den der “blomster” form man drejer på. Kunne ikke finde andre typer ventiler der lignede 

Annonce
Det ligner en sædeventil. Kan du komme til at tage at tage et billede fra siden af ventilen?

Søren O
Jeg tror ikke den ventil er en skydeventil, men en almindelig ventil. Den kan skilles ad ved at skrue den øverste del af . Den løsnes ved at dreje på den firkant der er på ventilen. Jeg ville skifte/få skiftet til en kugleventil. Det kræver at der lukkes ved stophanen i fortov. Lad endelig en VVS'er lave det, fordi hvis stophanen bliver det hans sag. Gør du det selv betaler du.

fase

Skydeventiler har ofte problemer med at lukke helt tæt, ofte kommer der lidt vand igennem.
Har du prøvet at motionere den, ved at åbne og lukke den, mens der er en hane der løber.
Den skal strammes godt til for at lukke tæt..


Vi prøver igen, i morgen --
S. Fabrin skrev den 17-02-2023 11:10:30

Jeg tror ikke den ventil er en skydeventil, men en almindelig ventil. Den kan skilles ad ved at skrue den øverste del af . Den løsnes ved at dreje på den firkant der er på ventilen. Jeg ville skifte/få skiftet til en kugleventil. Det kræver at der lukkes ved stophanen i fortov. Lad endelig en VVS'er lave det, fordi hvis stophanen bliver det hans sag. Gør du det selv betaler du.

 Ja, det er ikke noget jeg tør rode med selv. Dertil er min selvindsigt i manglende kompetencer for stor 

je_ns skrev den 17-02-2023 11:26:23


Skydeventiler har ofte problemer med at lukke helt tæt, ofte kommer der lidt vand igennem.
Har du prøvet at motionere den, ved at åbne og lukke den, mens der er en hane der løber.
Den skal strammes godt til for at lukke tæt..

 Jeg er nervøs for at knække den hvis jeg stemmer for meget. Kan den knække?

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis