Utæt skydeventil - mit eller forsyningens budget?

Jeg skulle rense lidt rør herhjemme og opdagede til min gru, at vores skydeventil ikke slutter tæt. Jeg kan simpelthen ikke dreje den tilstrækkeligt til, at der ikke drypper / render vand igennem. Det vil jeg have fikset før end siden. Er det mig selv eller forsyningen som skal gøre det, når den sidder før måleren?

Noget andet er at den virkede fint for 2-3 måneder siden, hvor en vvser lavede noget for os. Jeg har ikke andre stopventiler og en del blandingsbatterier har ikke ventiler, så det er ret vigtigt at den virker 
Jeg skulle rense lidt rør herhjemme og opdagede... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Update. Massere af kærlighed til den, hvor jeg åbnede og lukkede mens hanen lige over var tændt, virkede. Eller rettere: næsten. Det sidste stykke blev med en rørtang som udveksling - åben/lukke - indtil den kunne lukkes helt tæt.

Uanset, jeg vil have en enklere ventil monteret efter måler. Tanken om den kamp for konen ved en utæthed er mere end jeg bryder mig om. Men når vandet kan lukkes, kan jeg i det mindste fikse nogle andre ting uden vandskade.
HrT skrev den 17-02-2023 13:11:58

je_ns skrev den 17-02-2023 11:26:23

Skydeventiler har ofte problemer med at lukke helt tæt, ofte kommer der lidt vand igennem.
Har du prøvet at motionere den, ved at åbne og lukke den, mens der er en hane der løber.
Den skal strammes godt til for at lukke tæt..

Jeg er nervøs for at knække den hvis jeg stemmer for meget. Kan den knække?

Du kan roligt spænde den alt det du kan med håndkraft, det sker der ikke noget ved.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis