Ekstern motor til emhætte defekt - kan den fixes?

Hej herinde

vores eksterne motor til vores eico emhætte er lige stoppet med at virke. Selve emhætten er ny og fejler ikke noget (har været fejlsøgt på garantien), og nu turen så kommet til motoren som sidder på liftet.

Den er omkring 10 år gammel er vist produceret af Eico (motore remoto 1000) og stoppede pludselig med at virke. En ny koster +4000kr. (eico AMT 10-2 skulle vist være den der passer med min eico emhætte Aida 6 sm link - ifølge EICO) og inden jeg køber en ny,  vil jeg høre jer om nogen af jer har erfaringer mht. om en sådan ekstern motor nemt kan repareres eller det ikke kan betale sig? Jeg har ikke særlig mange ledetrå at give af lige nu, udover et billede af selve motoren og mærket. Der er ikke åbnet for skjoldet endnu, da jeg først ville høre jer jeres ad.

Stikkontakten på loftet er testet og virker :)
Men kan det være et leje, eller kan den være rustet eller andet man skal kigge efter? håber lidt på at det fx kunne være en billig og nem reservedel...

Alle gode råd modtages med stor tak :=)

DBH Nazim 

MVH Nazim
Hej herinde vores eksterne motor til vores eico... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
På dit billede ser det ud til at den er jordet, gevindet du holder i.

Jesper Munch Larsen
8,2 kW sol taget sidem 2013 sidste mand på gammel lorte ordning.
4x30 rør til varmt vand, 2m3 buffer(3kW elpatron)
17kW Pejs med gris, 2,2kW stue rest til buffer.
Gennemstrømning vandvarmer med varmeveksler fra buffervand (projekt inden jul, da mit gas er lukket nu og fyret er på vej ​ned. Gas kun en buffer, da jeg rejser meget.)

Om du køber den ene eller anden Startkondensator er et fedt, den skal nok starte.
Jeg ville bare købe den billige. Mange gamle er skruet fast til stel med jordskruen. Men i plastik svøb er det vel et fedt.

Jesper Munch Larsen
8,2 kW sol taget sidem 2013 sidste mand på gammel lorte ordning.
4x30 rør til varmt vand, 2m3 buffer(3kW elpatron)
17kW Pejs med gris, 2,2kW stue rest til buffer.
Gennemstrømning vandvarmer med varmeveksler fra buffervand (projekt inden jul, da mit gas er lukket nu og fyret er på vej ​ned. Gas kun en buffer, da jeg rejser meget.)

Ja det tænker jeg lyder fornuftigt. Min har ikke været skruet fast (skruen havde ikke berøring med noget) - der var en ordentligt klat lim eller anden substans (meget kraftig/stenagtig) som var limet mellem kondensatoren og et plastikskjold, hvor den har været skjult.  jeg går bare efter en af de billige med 6,3 UF . Tak for hjælpen igen

MVH Nazim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis