Få kakler hele af kakkelbord

Jeg har to gamle kakkelborde. Jeg vil gerne bruge kaklerne på væggen i køkkenet, men aner ikke hvordan - og om det kan lade sig gøre at få kaklerne af bordene i hel tilstand. 
Jeg har to gamle kakkelborde. Jeg vil gerne bruge... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har taget mange fliser op med en enkelt varme metode. 
Jeg lægger 50 mm rockwool på nabofliser, så de ikke får så meget varme. Hen over et par mursten lægges en el terrassevarmer. Altså dem med en stang i midten der varmes op til rødglødende. LINK  Det kunne være denne men der findes også billigere typer. Der lægges rockwoll bats hen over. 
I løbet af 5 - 10 minutter høres ofte et lille kliklyd og flisen er løs. 
Husk tang og svejse handsker til at flytte udstyret med . Det er brandvarm. 
Jeg har også forsøgt med varmluft blæser og gasbrænder men det her en den metode der virker bedst for mig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 04-02-2023 23:18:28

Jeg har taget mange fliser op med en enkelt varme metode.
Jeg lægger 50 mm rockwool på nabofliser, så de ikke får så meget varme. Hen over et par mursten lægges en el terrassevarmer. Altså dem med en stang i midten der varmes op til rødglødende. LINK  Det kunne være denne men der findes også billigere typer. Der lægges rockwoll bats hen over.
I løbet af 5 - 10 minutter høres ofte et lille kliklyd og flisen er løs.
Husk tang og svejse handsker til at flytte udstyret med . Det er brandvarm.
Jeg har også forsøgt med varmluft blæser og gasbrænder men det her en den metode der virker bedst for mig

Men her er der også træ involveret.
Vil være bange for at sætte ild i det hele. 

 

Ja det er jo så en lille risiko. Men hvis du placerer dig et sted hvor det er under kontrol ( ikke midt i stuen ) og som jeg forstår det skal resten af bordet smides ud så kan det ikke gå galt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis