2 nye væge til garage

Hej

Jeg går med tanken om at få lukket min carport af til en dobbelt garage.

Er der nogen der har været igennem ligende opgave og kan komme med gode input.

De røde streger er de eksisterende muret vægge på 6,5m bred og 6 m lang

Så skal lave sokkel på det grønne og regner med væggen bliver lavet i træ med isolering og beklædning. Alm flat tag med tagpap.

Der skal graves ud til beton gulv og trækker derfor en gulvvarme med når det alligevel skal ligges.

Nogen der har stået med ligende der ville dele ud af gode råd og pris?

Der er hentet tilbud på 2 elporte så det skal ikke regnes med. Lys og ledninger haves også.

Tag jer ikke af den blå firkant. Den kunne jeg ikke få slettet igen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
har selv lavet en tilsvarende opgave, dog med 15 graders rejsning, med den spændevidde du har
vil det blive kostbart med pladt tag (stor dim. af limtræ), derfor rejsning, dvs. mindre dim. af spær og
biligere fordi du selv kan lave spær.
min opbgygning på ny fundament var støbt rende til ca. under terræn, 10 cm. leca til den nødvendige
sokkelhøjde, skellet af 4" regler lodret (pr. 90 cm.) og herefter 4" regler vandret (pr. 60 cm,), så får man
`lukket` kuldebroen og indv. beklædning kan gå helt ned til støbt gulv, dvs. `kuldebro` foran lea sten er
lukket.
gulvvvarme har jeg brugt et nyt system med vandvvarmer, i mit tilfælde 80 ltr., det har kostet mig ca.
9.000,00 og har i de 2-3 år det har kørt kostet mig kr. 250-300 kr. i strøm om måneden.
du er velkommen til at kontakte mig eten på denne side eller 42315739

bedste hilsner og god
arbejdslyst.
 dan49


Velkommen på lds.
Når det er en eksisterende carport må man gå ud fra at de bærende bjælker er ok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det fik jeg ikke skrevet, den nuværende carport er kun 3m i bredde
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis