Hæve kloak/afløb

Hej
Vi er i gang med at renovere vores gæstetoilet og skal have hævet gulvet 60 mm. med flydespartel. 
Hvordan gør vi i forhold til kloak/afløb til toilet og vask? Kan det forhøjes på nogen måde eller hvordan gør man det bedst?
Håber i kan hjælpe :)

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
håndvasken gir sig selv , det er bare at skifte til længere rør
toilettet klares med en HL muffe
bredker skrev den 26-01-2023 21:30:04

håndvasken gir sig selv , det er bare at skifte til længere rør
toilettet klares med en HL muffe

 Tak for svar :)

Er det denne jeg skal bruge?
https://www.vvs-eksperten.dk/aflob-kloak-kloak-kloak-overgange-hl-ekspansions-muffe-11094mm-192463110#phpstudios-product-details-wrapper
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Daal87

Kloak Toilet.
HL Ekspansions muffe
Heder det du skal have fat i. det er en muffe der kan udvider sig ved hjælp af varme.
som kan indføre i eksisterende kloak systemser.

  • Den gamle kloak. skal rengøre for snavs og andet organisk materialer. Så man har en ren overfalde. inde i kloakrørt
  • Der ligges 2-3 ringe af fornuftig størrelse, af siliconepakning rund og muffen inden den den skubbes ned i eksisterende rør.
  • Så varms inder siden af muffen op med en varmepistol. i ca 5min så muffen kan udvidesig så den ligger et lige præs på silikonen mellem de to rørdele. så man får en tætpakning.
    I tilfælde som did hvor man ikke har en rørende.
     
Men spør efter vejledning/information hos din VVS forhaldler om
HL Ekspansions muffe.

Tømmerhalder har temlig sikker ikke sådan en muffe på laget. Da sådan ikke muffe ikke er en standart vare.
Så gå til en rigtig VVS forhandler i dit lokalområde.

Kloak håndvasken.
Der er ikke så meget at gøre ud over at støvbe på omkring. Da den slutter i 2. 45* bøjninger
Med minder du har i sinde at banke, lidt af væggen og gulvet væk,
så du kan komme ind og ned til den rør samling der stå lige op. for at kunne sætte en forlængerstykke  på

Hvis du gør dette skal det gøre med forsigtighed. så du ikke ødelægger eller beskader dine gamle rør med din mejsel  

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Daal87 skrev den 26-01-2023 20:56:54

Hej
Vi er i gang med at renovere vores gæstetoilet og skal have hævet gulvet 60 mm. med flydespartel.  
Når du har 60mm hvorfor så ikke spare nogen penge og lave det i slidlagsbeton?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Mcarpenter skrev den 26-01-2023 22:04:15

Hej Daal87

Kloak Toilet.
HL Ekspansions muffe
Heder det du skal have fat i. det er en muffe der kan udvider sig ved hjælp af varme.
som kan indføre i eksisterende kloak systemser.

  • Den gamle kloak. skal rengøre for snavs og andet organisk materialer. Så man har en ren overfalde. inde i kloakrørt
  • Der ligges 2-3 ringe af fornuftig størrelse, af siliconepakning rund og muffen inden den den skubbes ned i eksisterende rør.
  • Så varms inder siden af muffen op med en varmepistol. i ca 5min så muffen kan udvidesig så den ligger et lige præs på silikonen mellem de to rørdele. så man får en tætpakning.
    I tilfælde som did hvor man ikke har en rørende.
     
Men spør efter vejledning/information hos din VVS forhaldler om
HL Ekspansions muffe.

Tømmerhalder har temlig sikker ikke sådan en muffe på laget. Da sådan ikke muffe ikke er en standart vare.
Så gå til en rigtig VVS forhandler i dit lokalområde.

Kloak håndvasken.
Der er ikke så meget at gøre ud over at støvbe på omkring. Da den slutter i 2. 45* bøjninger
Med minder du har i sinde at banke, lidt af væggen og gulvet væk,
så du kan komme ind og ned til den rør samling der stå lige op. for at kunne sætte en forlængerstykke  på

Hvis du gør dette skal det gøre med forsigtighed. så du ikke ødelægger eller beskader dine gamle rør med din mejsel  
Tusinde tak for det fine svar :)
Jeg vil prøve at få fat i sådan en HL ekspansions muffe.
God dag :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
BOFH skrev den 26-01-2023 23:21:38

Daal87 skrev den 26-01-2023 20:56:54

Hej
Vi er i gang med at renovere vores gæstetoilet og skal have hævet gulvet 60 mm. med flydespartel.  
Når du har 60mm hvorfor så ikke spare nogen penge og lave det i slidlagsbeton?

/BOFH 

 Det er fordi jeg tror det er meget nemmere at få et jævnt lag med noget selvnivellerende gulvspartel, og jer har heller ikke en blandemaskine :)

Daal87 skrev den 27-01-2023 06:37:26

BOFH skrev den 26-01-2023 23:21:38

Daal87 skrev den 26-01-2023 20:56:54

Hej
Vi er i gang med at renovere vores gæstetoilet og skal have hævet gulvet 60 mm. med flydespartel.  
Når du har 60mm hvorfor så ikke spare nogen penge og lave det i slidlagsbeton?

/BOFH 

 Det er fordi jeg tror det er meget nemmere at få et jævnt lag med noget selvnivellerende gulvspartel, og jer har heller ikke en blandemaskine :)

Du behøves også kun en skovl og trillebør.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Og det er ikke nemmere med flyde spartel. Ordet selv nivellerende er i den forbindelse stærk overdrevet. Det størkner så hurtig at det er svært at nå blanding m.m. og det skal også hjælpes på plads

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis rummet er ca 1,3mx2m og du skal bruge et lag på 6cm så svarer det ca til at du skal have blandet ca 150L materiale - det er i hele træskolængder 3 blandinger i en murerbør ved slidlagsbeton hvor du kun skal bruge vasket sand og cement. Hvis du vil bruge flydespartel er det ca 9 poser i 20L spande du skal have blandet med piskeris/røreværk.
Så tror ikke problemet er større med slidlag end med flydespartel ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 27-01-2023 12:53:30

Hvis rummet er ca 1,3mx2m og du skal bruge et lag på 6cm så svarer det ca til at du skal have blandet ca 150L materiale - det er i hele træskolængder 3 blandinger i en murerbør ved slidlagsbeton hvor du kun skal bruge vasket sand og cement. Hvis du vil bruge flydespartel er det ca 9 poser i 20L spande du skal have blandet med piskeris/røreværk.
Så tror ikke problemet er større med slidlag end med flydespartel ;-)

/BOFH
Rummet er 1,7m x 1,6m, så ifølge en beregner skal jeg bruge 14 sække Skalflex gulvspartel :)
Så tror jeg vil prøve med slidlagsbeton i stedet for, kan jeg bare købe en trailerfuld støbemix i den lokale grusgrav? Hvordan er blandingsforhold med cement og vand? og kan man regne på hvor meget cement der går til?

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også