Hæve kloak/afløb

Hej
Vi er i gang med at renovere vores gæstetoilet og skal have hævet gulvet 60 mm. med flydespartel. 
Hvordan gør vi i forhold til kloak/afløb til toilet og vask? Kan det forhøjes på nogen måde eller hvordan gør man det bedst?
Håber i kan hjælpe :)

Hej Vi er i gang med at renovere vores gæstetoilet... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor langt er det rør man sætter ned i kloaken når man monterer toilettet? Kom til at tænke på om jeg bare kan sætte et 110mm kloak rør ned på det der er nu, og støbe rundt om det. og derefter fjerne det igen? hvis det afløbsrør fra toilettet er langt nok til at nå ned i kloakrøret, så er det vel ikke nødvendigt at forlænge det :)
det SKAL med op til overside gulv
alternativt kan du hakke fri omkring røret 7 cm ned , så kan kraven fra et rør gå ned omkring
men en HL-muffe er langt det nemmeste
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
bredker skrev den 27-01-2023 20:19:23

det SKAL med op til overside gulv
alternativt kan du hakke fri omkring røret 7 cm ned , så kan kraven fra et rør gå ned omkring
men en HL-muffe er langt det nemmeste
Okay, men kan jeg godt støbe det først på den anden måde og sætte en HL-muffe i senere? Kan nemlig ikke få sådan en HL muffe før i næste uge

 

Daal87 skrev den 27-01-2023 20:08:14

BOFH skrev den 27-01-2023 12:53:30

Hvis rummet er ca 1,3mx2m og du skal bruge et lag på 6cm så svarer det ca til at du skal have blandet ca 150L materiale - det er i hele træskolængder 3 blandinger i en murerbør ved slidlagsbeton hvor du kun skal bruge vasket sand og cement. Hvis du vil bruge flydespartel er det ca 9 poser i 20L spande du skal have blandet med piskeris/røreværk.
Så tror ikke problemet er større med slidlag end med flydespartel ;-)

/BOFH
Rummet er 1,7m x 1,6m, så ifølge en beregner skal jeg bruge 14 sække Skalflex gulvspartel :)
Så tror jeg vil prøve med slidlagsbeton i stedet for, kan jeg bare købe en trailerfuld støbemix i den lokale grusgrav? Hvordan er blandingsforhold med cement og vand? og kan man regne på hvor meget cement der går til?

 

Du skal bruge vasket sand (kaldes også støbesand) og cement. Støbemix indeholder ofte sten op til 12-16mm og det er for groft i kornstørrelse. det skal ned i 0-4mm. Blandingsforhold er 1 cement + 3 sand, skovlmål er fint. Dog vigtigt at du ikke kommer hjem med flisesand pga der er leret ikke vasket ud og så får du en svagere beton, eksempel på den rigtige vare her.

Grusgrav er fint, mange tømmerhandler har det også på skovlmål. 

Ift hvor meget du skal bruge så har Aalborg Portland en mængdeberegner her.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ved slidlags beton skal der netop blandes så lidt vand i som næsten mulig. Det må ikke være pløre, så er det ikke nemt at styre. Man kan lave en lille spandfuld som er noget tyndere. Det fejes kraftig ned i overflade af gammel beton for at få det til at binde bedre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også