Elgulvvarme termostat

Vi har en elgulvvarmetermostat Devireg 230 som højst sandsynligt er stået af.  Kan man udskifte den med en hvilken som helst anden elgulvvarmetermostat? Jeg har fundet en fra JOEL.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du. Der følger normalt en ny føler med som skal puttes ned i det rør som er lavet ud i gulvet. Det er naturligvis en betingelse at det passer i dåsen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så er det boligselskabet der skal lave det ........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det er en andelslejlighed, så den må vi selv klare. Vi har heller ikke betalt for gulvvarme, fordi den ikke virker.
Hvis i får varmen i gulvet til at virke , så får underboen gratis loftvarme .og sparer ca 20-30 % på varme regningen . .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Det skal være dem velundt   
Det skal jo undersøges hvad der er i vejen for at det ikke kan virke. At begynde med at skifte ud fra en ende af er ikke vejen frem. Først skal du vide om der er strøm til termostaten, er der grøn / rød  lys i den hvis du skruer helt op eller helt ned. 
Hvis du skruer termostaten af, tager et billede af monteringen og poster her så kan vi komme videre med gode råd. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Termostaten blev frakoblet (af den tidligere ejer) fordi den begyndte at lugte brændt (af varm plastik) og gulvvarmen holdt op med at virke. Det er en ældre installation, og derfor tænker jeg,  at det måske er termostaten, der er stået af. 
Men jeg kan jo tilkoble den igen og se, hvad der sker.
Grunden til at den begyndte at ryge og blev frakoblet kunne jo også være fordi der er fejl på gulvvarmenettet med resulterende kortslutning - med den historik ville jeg kontakte en elektriker.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BORF   skriver :   Grunden til at den begyndte at ryge og blev frakoblet kunne jo også være fordi der er fejl på gulvvarmenettet med resulterende kortslutning - med den historik ville jeg kontakte en elektriker. citat slut .

Det kan ikke være en kortslutning da det er en lang modstandstråd ,   en 1 leder , og hvis der var en fejl på varmekablet så ville HPFI koble ud .




Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis