Udskiftning af FUGA afbrydere

Hej. Jeg har to afbrydere (korrespondance dobbelt) med noget ældre lysdæmpning i, som jeg ønsker at udskifte til almindelige afbrydere med korrespondance. De tænder for nogle 12V spots, som sidder i en lysskinne.  
Jeg har vedhæftet to fotos af den eksisterende afbryder, hvor den ene kontakt er faldet af og så den nye afbryder (hvor der i øvrigt ikke er farvemarkeringer - så hvad er op og hvad er ned?).  

Som jeg har forstået det bør man der ikke være nogle problemer med det - dvs. jeg kan bare afbryder strømmen og udskifte det 1:1? 

 

Hej. Jeg har to afbrydere (korrespondance dobbelt)... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fjederen sikre at kontakten ikke er sluttet, længere tid end man holder knappen inde. Altså at den selv vipper tilbage til afbrudt.

Når du siger at lyset justerede sig selv hele tiden, er det helt sikker fordi at en af fjedrene ikke kunne få trykknappen tilbage, så den har være sluttet hele tiden. Det er ikke ualmindeligt da Fuga afbrydere ikke må sidde skævt i rammen eller vride.

Dit originale problem skulle løses ved først at finde ud af hvilken knap der ikke virkede ordenligt og så løse det problem.

Når jeg spørger om lyset stadig regulerer af sig selv, er det for at vide om problemet er i den tangent du har ødelagt.

Jeg vil stadig mene at du skal købe dig en ordentlig spidstang og fjerne stumpen. Du løser næppe noget problem ved at skifte afbryderen, da den næppe er defekt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis