Gammel afløb lugter

Jeg bor i en gammel lejlighed, der har to badeværelser. Den ene har en gammel gulvrist, som jeg ikke kendte til fra tidligere. I denne tråd kunne jeg dog se, at der var nogen, der havde forstand på en, der ligner en del :)

Min har dog ingen propper eller sideafløb (se billeder).

Sagen er, den lugter vildt meget af kloak, hvis ikke jeg bruger den mere eller mindre dagligt. -hvilket jeg ikke gør, da det er et "gæstetoilet." Hvis der er vand over den diagonale plade, er det intet problem, men det forsvinder efter en dags tid. På billederne har jeg næsten lige fyldt det.

Jeg har prøvet afløbsrens og kogende vand. Jeg har fjernet ca. en deciliter sand og skidt fra bunden af skålen, men problemet forsætter så snart vandet er væk.

Hvordan kan jeg løse dette? Jeg har endnu ikke snakket med min udlejer, hvilket nok umiddelbart er næste skridt. -Men hvis der er noget, der nemt kan fikse det, går det nok hurtigere end at vente på de har tid til at kigge forbi :)

Nogle gode bud eller information, der kan hjælpe? :)



4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der kan være en tærring så den ikke kan holde på vandet
en anden årsag kan også være hvis du har en del gulvvarme tændt
kommer an på hvor den er tæret kan den muligvis fuges , men normalt skal den skiftes
som nødløsning kan du lukke risten med plastik , så er lugten da væk til du kan få den lavet
Det kan også være en forstoppelse ude i systemet, så vandlåsen suges tom.
Hvis det er fordi vandet fordamper, kan det hjælpe at hælde en sjat madolie i, olien ligger sig på overfladen, så vandet ikke fordamper.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis