Utæt betondæk eller kuldebro?!

Murermestervilla fra 1926.
Vi købte huset for 5 år siden, velvidende at betondækket over karnappen i stuen trængte til udskiftning. Vi nåede dog aldrig at opleve at der stod vand ind fra loftet i karnapper , selvom vi frygtede det.
Nu har vi så endelig fået skiftet hele betondækket, men kunne ikke få fat i en tagdækker der kunne komme og brænde tagpap på, før en måned efter det nye betondæk var lagt. Det resulterede så i, at vi pludselig havde vand der dryppede ind i karnappen. 😵
Tagdækker kom og har lagt undertag på, men det dryppede stadig ind. Så vi rev loftpladen i karnappen ned, og så til vores gru, at de gamle loftsbrædder alle var rådnede. (i og for sig ikke så katastrofalt, da det nye betondæk har fået støbt armeringsjern ind i, så det ryger nok ikke nogen steder.) Men nu til mit spørgsmål... For da jeg fik fjernet isoleringen kunne jeg se at betondækket var meget meget vådt. (ikke underligt da det jo har fået regn i 1 måned) - så vi satte varmeblæser på, for at få det tørret godt igennem. Men nu, efter en uge eller mere, er betonen stadig meget våd ude i kanterne langs ydervægge. Den er tørret fint inde midt på. ?
Hvorfor tørrer den ikke op? Har det noget med kulden udenfor vs varmen indefor at gøre?? Hvordan griber jeg det an herfra ? Jeg vil jo gerne have lukket loftet til igen. Men smider jeg bare isolering op og lukker til og håber på at fugten i betonen forsvinder ?? Hjææælp :)))
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis