Krybekælder isolering en gang til..

Det er jo en junglen derude og kunne godt bruge et LDS råd.

Jeg har haft +10 tømrer og isolatører til at kigge på min 45cm til strør høje krybekælder og 80 % af dem siger. Det gider vi ikke kravle i og de sidste 20 % siger. Lad os fylde skidtet op med flamingo og det nægter jeg også at gøre.

Jeg har besluttet mig for selv at gå i gang.. Der ligger pt 50-100mm isolering mellem strøerne, holdt oppe af en plastik membran og altså ingen dampspærre øverst. Der er 3 ventilationsriste ved hver anden meter og kælderen er knastør.

Min plan er at få pillet det gamle skidt ned, så strøer og undegulv gulv er blottet.

Opsætte dampspærre mellem alle strøerne. Er det ok at jeg hæfter den op og tætne med dampspærre tape bagefter? Tænker også at tætne hele vejen rundt med fugelim.

Derefter få opsat isoleringsbatts mellem strøer og få dem sat helt op mod dampspærre. Om det bliver 100 eller 150 kommer an på hvor meget dybde jeg har at gøre med mellem strørene. Vil gerne sikre at isoleringen ikke går meget længere ned end strøerne. Er der bestemte batts jeg bør bruge? Har hørt flexibatts eller A batts.

Sidst afslutte med t-lægter eller hønsenet til at holde isolering på plads. Hvad foretrækker i? Er der noget nemmere?


For at Skåne min kones nerver, overvejer jeg at tage et par baner (strør) adgangen så jeg kan pause projektet efter en weekend. Bør det ikke også være en fin fremgangsmåde?
Det er jo en junglen derude og kunne godt bruge et... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som nævnt har jeg isoleret med 100 mm, men i et enkelt rum, lagde jeg nyt gulv med 300 mm isolering, det føles lige så kold som der hvor der er 100 mm isolering.
(fortryder så at jeg ikke lavede gulvvarme i rummet med de 300 mm isolering, men gik ud fra det ville føles meget varmere, men blev skuffet)


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har isoleret en del krybekældre nede fra i læretiden. Nogle steder så lidt plads man kun lige akkurat kunne møve sig under bjælkerne. Og så skulle der bankes kyllingetråd op under med papsøm. Det er ikke bøvlet værd. 
Hvis jeg var dig ville jeg nok kikke på soklen og sætte en polystyrenplade op i mod den inde i krybekælderen. Selv. skære ud for ventilations riste. Det vil hjælpe på kulden. Så, har du ikke ændret på noget. Og er det en ældre muret hus kan der godt lægge mørtel nede i hulmuren. Det kan godt give fodkuld. Der kan man sætte en varmvæg op indvendig eller fjerne mursten i bunden og skrabe rent og lægge isolering ind og nyt murpap og mure det til igen. Selv. tage et stykke af gangen.     
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis