Problemer med starter i bil

Hej,  jeg har lige skiftet starter i min mitsubishi colt  1 3  fra 2011 startede fint i 2  dage  så ville den ikke istarte , gjorde motorstel rene og den til generator ren, så kunne den 1 dag , i mellemtiden er der kommet en motorsejler på abs fik den læst ud , det var spændingsfejl til føler, har tjekket om sikring var sprunget og rengjort for ir men den forsvinder ikke,  ved ikke om det spiller ind på starter. Hvad pokker skal jeg nu prøve 🙉

jole
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at måle spændingen på starteren, mens starteren drejer motoren. Spændingen skal være over 8 Volt.

fase
Det lyder som for lidt spænding. Hvad med batteriet? Du kan også måle spændingsfald på + og- medens starter køre. Mål fra + på batteri til + på starter ligeså med - så vidt jeg husker så max 1,5v fald.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kunne lyde som om du har noget ballade med afledning til stel på dit el-net, hvilket er noget BÆ at finde.

Men en lavt-hængende frugt kunne være et nyt batteri, eller måske din generator er stået af, så den ikke alder dit batteri tilstrækkeligt op under dine normale kørsels mønstre.

 

jole skrev den 15-01-2023 11:11:24

Det er som om at starteren køre uden at gå i indgreb. Den siger brŕrrrrr  sådan ca 😁

 Prøv at undersøge om tandhjulet på starteren glider let. Måske skal den have en dråbe olie. Starteren skal også have spænding nok.


fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 15-01-2023 14:40:18

jole skrev den 15-01-2023 11:11:24

Det er som om at starteren køre uden at gå i indgreb. Den siger brŕrrrrr  sådan ca 😁

 Prøv at undersøge om tandhjulet på starteren glider let. Måske skal den have en dråbe olie. Starteren skal også have spænding nok.

 Starteren er helt ny, så tvivler på dét er problemet ;-)


 

 Starteren er helt ny, så tvivler på dét er problemet ;-) 
Det er som om at starteren køre uden at gå i indgreb. Den siger brŕrrrrr  sådan ca 😁
 
Der står ikke noget om, den er ny bare at den er skiftet. Og vi har heller ikke fået svar på, hvor stor spændingen er, når starteren aktiveres. 

fase
S. Fabrin skrev den 15-01-2023 15:08:58

 Starteren er helt ny...
......Der står ikke noget om, den er ny bare at den er skiftet. Og vi har heller ikke fået svar på, hvor stor spændingen er, når starteren aktiveres. 
Enig Fabrin, kunne godt være bendix drevet - Hvis du afprøver med starter ude, skal der være så meget knald på, at den nærmest vrider som en ål, når den får strøm, ellers mangler der "ampere".. det er netop den hurtige opstart, der tvinger den i indgreb.

 


 

Det var en ny brugt, men den fejler ikke noget. Jeg har renset alt fra starter og stel og  til generator og givet det el rens, nu starter den igen. Jeg tror lige jeg skal holde øje med om batteriet holder strøm så må jeg skifte generator hvis det går galt igen batteriet er under et år gammel. Tusind tak for jeres indlæg, det hjalp mig meget

jole
Ved i noget om hvorfor abs lyser i bilen, fik den læst ved mekaniker og han sagde at der var spændingsfejl og jeg skulle undersøge om der var gået en sikring ude ved batteriet, men der er lige meget strøm på begge sider af sikringen så hvad kan der være galt, lige til info så  lyser både anti udskridning og den røde i midten husker det som håndbremse , de lyser alle 3 i øverste række i instrumentet

jole
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis