Badeværelse renovering

Hej,

Vi købte for 2 år siden et forholdvis nyt hus fra midt 00’erne. På det ene badeværelse var der løse fliser i badenichen, også nævnt i tilstandsrapport som K1 på grund af vådrumsmembran.

Det var begyndt at svøbe under fliserne og jeg har taget mig sammen til at renovere det. I den forbindelse jeg har revet hele gulvet op hvilket egentlig var en smal sag, de fleste klinker skulle man skubbe lidt til. Jeg har også fjernet fliser på en væg som dog sad meget bedre fast, men det har efterladt fliseklæb på gulv og væggen.

Baderummet som måler 1800x1200 har et 900 blücker waterline afløb, hvor fliserne gik ind over. Da jeg vil genetablere vådrumsmembran var jeg nødt til at fjerne de nederste fliser fra væggen så hele rammen kom fri. Afløbet er lavet til nedsats/ramme i beton og så med 10mm højde på indsats således at det passer med en typisk flise

Denne model
https://www.lavprisvvs.dk/blucher-waterline-afloebsrende-til-betonfliser-90-cm-1000033828

Hele badeværelset er ca. 3200x3800. Min plan er som følge, og jeg modtager meget gerne en skideballe for at gribe det forkert an.

1. Gulvet uden for brusekabinen udgør ca 10kvm. Her vil jeg prime med anvist primer og plane gulv ud med ca. 8mm selvnivulerende spartel. Indgang til bruserumme forskalles for at lave kant.

2 Inde i bruserummet benyttes et tynd lag selvnivauletende spartel til kun lige at udjævne gulvet og passe det til niveau med afløbsrenden.

3. Herefter etablerer jeg vådrumsmembran på hele gulvet og vægge i brusenichen, samt nogle vægge uden for, da der er lavet plads med afløbsrør og vand til et badekar.

4. Her opstår problemet. Jeg ønsker at beklæde gulv samt hele vådrumssikret areal med Microcement fra Urband Hald, men når indsatsen til afløbet sættes i rammen er dette ca. 10mm over mit lag, hvilet jo naturligvis passet med fliser, det skal jeg bare ikke have på!

Mit spørgsmål er så om jeg kan spartle et lag LIP 248 standfast cementspartel oven på vådrumsmembran i baderummet så de ved afløbsrammen kommer op i niveau med rammen, sikre korrekt fald og oven på dette påføre microcement? Jeg antager at spartlen ikke må være direkte på rammen, skal jeg evt lave en tynd silikonekant rundt om rammen som der spartles op mod?
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også