Isolere gulv

Hej igen og godt nyt år👍🏿

Jeg har et rum hvor jeg ikke kan grave dybere end 20 cm, dvs jeg kun kan få plads til 100 mm isolering. Jeg har tænkt på et let terrængulv kun med styrolit og plader,, men har også læst at en del har fået problemer med dem, enten at de knirkede eller gyngede osv. Så det tør jeg ikke,, kan jeg lave det i en trækonstruktion,,, de andre steder jeg har gravet ud har der været fint tørt.

Gode ideer modtages 😬


18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt lige billede på nettet der viser at de isolere på noget der ligner grus? 

​​​​
Der er papiruld. Hvorfor kan du ikke grave dybere end 20cm?

Summa summarum - du kan ikke lave en gulvkonstruktion mod jord der indeholder træ, uanset det virker tørt. Der er en grund til at man holdt op med at lave krybekælder og i dag anbefaler at fylde dem op med noget uorganisk.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Så begynder jeg at nærme mig skolen og under hvis jeg graver videre.
Ja det ligner papiruld de bruger men var bare ideen med billede. Tænkte bare at der jo KU ligge en evt radonspærer/dampspærer/fugtspærer  nederst og så trækonstruktion over med isolering som billedet viser? 
Hvor har du læst at der er mange der har problemer med lette terrændæk?
Det er ellers oplagt, I dit tilfælde🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Et lag coated lega radonspærer isolering og så gulvplader lagt på spær fastgjort i betonvæg,, hvad forkert er der i det? 
Du kan læse mere her. Man bruger netop ikke metoden mere pga der findes bedre metoder i dag grundet den fugttekniske udfordring.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Gør det selv billigst skrev den 08-01-2023 16:13:08

Lidt rundt omkring, bla her.


 Ok. Det har jeg ikke set🙂

Det kan være svært at udføre,  men til gengæld mega fedt med den hurtigreagerende gulvvarme🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja men det burde jeg vel vælge,, selv om jeg godt kan lide at noget at skrue i hvis osv.

Hvad gør det vanskeligt at lave det? Og hvad isolering har du brugt, er nok nemmere at spørge ombygningen 👍🏿end en masse spørgsmål 😬
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis